Regulamentul stabileste si numarul minim de parcari, in functie de suprafata constructiei. Astfel, pentru cladirile de birouri si hoteluri trebuie sa existe un loc pentru fiecare 50 metri patrati de suprafata desfasurata. In cazul constructiilor pentru spatii de productie sau stadioane, norma este de un loc de parcare la fiecare 100 metri patrati de suprafata desfasurata. In cazul constructiilor pentru comert, se va construi un loc de parcare la 25 metri patrati desfasurati.
In cazul constuctiilor comerciale si industriale, in curtea cladirilor trebuie sa fie amenajate alei pietonale, drumuri pentru circulatia rutiera si parcari pentru vehiculele de mare tonaj destinate aprovizionarii.
Regulamentul se refera si la constructiile rezidentiale, fie ca e vorba de locuinte unifamiliale sau de locuinte colective. La acestea trebuie construit minim un loc de parcare pentru fiecare unitate locativa, a carei suprafata este sub 100 metri patrati, si 2 locuri daca suprafata depaseste 100 metri patrati.
Cine nu cosntruieste locurile de parcare conform regulamentului plateste 10.000 de euro pentru fiecare loc nerealizat. Regulamentul permite, din start, ca noile constructii sa nu aiba numarul de parcari prevazut, prin taxa de exceptare (cei 10.000 de euro). Conform regulamentului, taxa de exceptare va fi virata intr-un fond al municipalitatii destinat cosntructiei de parcari publice.
Edilii bucuresteni vor sa regelementeze si modul de folosire a noilor parcari. Astfel, nu se permit dispozitive de mentinere libera a locurilor, nu se pot pune indicatoate care sa spuna explicit sau sa sugereze faptul ca locul este ocupat.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: