Romania ocupa locul al treilea in ceea ce priveste atractivitatea pentru expansiunea retailerilor in urmatorii doi an, 8% dintre retailerii internationali dorind sa deschida un magazin in Romania, in timp ce in Rusia si Cehia doresc sa se extinda 12% si respectiv 10%, arata un studiu realizat de ICSC in colaborare cu Cushman & Wakefield si Real Estate Publishers (REP), International Retailer’s Survey.
Pana acum, in Romania s-au extins doar 5% dintre retaileri, tara noastra fiind in prezent pe locul 33. In privinta expansiunilor ce vor fi realizate in urmatorii cinci ani, Romania ocupa locul al saptelea, urcand doua locuri in acest clasament fata de intentiile manifestate la nivelul anului 2006.

“Nevoia de retail pe piata romaneasca si indeosebi pe cea bucuresteana este inca mare. Romanul este cheltuitor si au invatat si strainii lucrul acesta. Chiar in aceasta toamna, Cushman & Wakefield inagureaza trei proiecte: parcul de retail Vitantis Shopping Center, Fashion House Outlet Center – primul centru de outlet din Romania - si Liberty Center”, a declarat Razvan Gheorghe (foto), Director General si Partener la Cushman & Wakefield Activ Consulting.

Aproape un sfert din toate vanzarile in retail din Europa sunt realizate in centre comerciale, conform unui studiu realizat de International Council of Shopping Centers, Inc. (ICSC) si European Shopping Center Trust. Vanzarile reprezinta unul dintre aceste aspecte, astfel conform studiului consumatorii europeni au cheltuit 1.110 euro/cap de locuitor in centre comerciale in anul 2006, iar centrele comerciale au inregistrat vanzari de aproximativ 500 de miliarde de euro in acelasi an. Se estimeaza ca aceste vanzari vor creste cu aproximativ 200 de miliarde pana in anul 2017.

Conform datelor analizate in studiul ICSC, Importanta Centrelor Comerciale pentru Economia Europeana, industria a crescut considerabil in ultimii ani. Suprafata inchiriabila in Europa a crescut din anul 2000 pana in prezent cu aproximativ 40 de milioane m.p., in special in tarile emergente, unde au fost planificate peste 130 de proiecte noi pentru perioada 2006 – 2009, ceea ce inseamna aproape o dublare a numarului de centre comerciale in aceste tari.

In plus, studiul se refera la centrele comerciale ca parte integranta a economiei europene, acestea angajand direct 4 milioane de oameni in toata Europa. De asemenea, se estimeaza ca numai in anul 2007 centrele comerciale au generat 45.000 de locuri de munca, oameni ce au fost implicati in constructia centrelor comerciale.

“Europa de Est ofera cele mai bune oportunitati de afaceri in urmatorii cinci ani - conform declaratiilor majoritatii retailerilor (39%). Urmeaza Europa Centrala (36%), Europa de Vest si de Nord (30%), in timp ce Europa de Sud se situeaza pe ultimul loc cu 12%”, mai arata studiul International Retailer’s Survey.

Potrivit aceluiasi studiu, spatiile inchiriate de majoritatea retailerilor sunt cuprinse intre 301 si 500 m.p. (21% dintre ei). Media spatiilor inchiriate este mai mare pentru Europa de Vest si de Nord - 1.162 m.p. si mai mica pentru Europa de Sud (688 m.p.). Europa de Est se situeaza la mijloc, dar mai aproape de tarile vestice si nordice.

“Nu doar retailerii vestici vizeaza extinderi internationale, ci si retailerii din Europa Centrala si de Est (ECE). Motivatia principala a extinderii este identificarea oportunitatilor oferite de expansiunea organica (54% dintre retaileri). Tarile care au atras cei mai multi retaileri internationali pana acum sunt Franta si Spania (26% dintre ei), iar Cehia a urcat pe pozitia a 10-a”, se specifica in studiul citat.

Retailerii prefera locatiile high street (73% dintre ei), apoi centrele comerciale din orase (46%) si din afara oraselor (35%).

Studiul International Retailer’s Survey mai arata ca in urmatorii 5 ani se vor deschide 2.900 de magazine in piete noi, cele mai multe dintre ele fiind in Rusia – 580. In Romania se vor deschide peste 100 de magazine noi in urmatorii 5 ani, au estimat retailerii.

Comunicarea prin internet este inca neglijata in Europa Centrala si de Est. Doar 53% dintre retailerii din Europa Centrala si de Est au web site, in timp ce 90% dintre retailerii din Europa de Sud, de Vest si de Nord si toti cei din SUA comunica prin internet.

Conform aceluiasi studiu, retailerii a caror activitate in Europa trebuie urmarita anul acesta sunt: cei care fac tranzactii online, urmati de Marks & Spencer pe locul al doilea, apoi IKEA, Carrefour, Wal-Mart, Zara, H&M pe locul al treilea si Gap pe locul al patrulea.

Cushman&Wakefield este cea mai mare companie cu capital privat din lume in domeniul imobiliar. Fondata in anul 1917, compania detine 221 de birouri in 58 de tari si are peste 15.000 de angajati. Biroul din Romania a fost deschis in ianuarie 2007 prin preluarea biroului asociat Activ Consulting, cu care se colabora de peste 11 ani, devenind astfel Cushman & Wakefield Activ Consulting.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri