Randamentele pentru birourile de clasa A au crescut pe toate pietele din Europa, situandu-se intre 5 si 8,5% in primul trimestrul al anului, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara BNP Paribas Real Estate. In timp ce orasele germane au fost cele mai scumpe din 20 de piete europene monitorizate, Bucurestiul a devenit, in primele trei luni, cel mai ieftin oras pentru spatiile de birouri.
Cel mai mic randament a fost atins in Munchen, 5,1%, in timp ce in Bucuresti, randamentele pentru birouri de clasa A au ajuns la 8,5% in primul trimestru, acesta fiind cel mai mare randament din lista de 20 de piete europene monitorizate.

In ceea ce priveste tranzactiile din primul trimestru, in Bucuresti acestea au lipsit in totalitate din cauza discrepantelor dintre alternativele investitionale disponibile, asteptarile proprietarilor cu privire la pret si strategia de investitii a fondurilor oportuniste.

In luna martie, Bucurestiul se afla pe locul 37 in topul celor mai scumpe locatii pentru spatii de birouri, in scadere cu doua locuri fata de anul trecut, cand s-a clasat pe locul 35, potrivit raportului “Office Space Across the World 2009” al companiei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield.

Cea mai importanta corectie in valoarea pe metru patrat a proprietatilor, comparativ cu anul trecut a avut loc in Barcelona (+2 puncte procentuale), Bucuresti (+1,9 puncte procentuale), zona centrala a Parisului (+1,85) si Madrid (1,75), se arata in studiul BNP Paribas Real Estate. In primul trimestru, cea mai mare modificare a randamentelor pentru birourile de clasa A a fost raportata in Manchester (+1,25), Barcelona si Madrid (+0,75) si zona centrala a Parisului (+0,7).

Aproximativ 45.000 mp de birouri au fost livrati in Bucuresti in primul trimestru al anului, iar nivelul chiriilor a scazut cu aproximativ 5-10% in toate zonele Capitalei, arata un raport recent al BNP Paribas Real Estate.

Si orasele germane si-au continuat corectiile, dar intr-un ritm moderat comparativ cu alte piete. Astfel, in ultimul an, randamentele pentru spatiile de clasa A au crescut cu 0,3 puncte procentuale in Koln, cu 0,6 in Dusseldorf si Munchen, cu 0,65 in Hamburg si Frankfurt si cu 0,75 in Berlin.

Procentul spatiilor de birouri in cadrul volumului total de investitii la nivel european a crescut de la 73% pana la 77% in primul trimestru din 2009, fiind a doua crestere consecutiva, dupa o scadere constanta in primele trei trimestre din 2008.

In Berlin si Koln investitiile in birouri aproape s-au dublat, iar in Barcelona, Bruxelles, Madrid, Luxemburg, Lyon, Marsilia si Viena, procentul este mai mare de 85% si a crescut in ultimul trimestru. Aceasta crestere a preferintei pentru spatiile de birouri a afectat insa investitiile in spatiile comerciale, care au scazut in volumul total al investitiilor la nivel european, mentioneaza acelasi studiu.

BNP Paribas Real Estate este prezenta in 25 de tari, inclusiv prin aliantele sale (parteneriate comerciale cu Austria, Canada, Cipru, Statele Unite, Grecia, Irlanda de Nord, Japonia, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia si Ucraina), avand 125 birouri la nivel mondial.

In prezent, procesul de rebranding, de la Atisreal la BNP Paribas Real Estate, este finalizat in Belgia, Irlanda, Italia, Jersey, Luxemburg, Orientul Mijlociu, Romania si Statele Unite. Pe piata locala, Atisreal a anuntat ca isi va desfasura activitatea sub identitate unica, BNP Paribas Real Estate, in luna februarie.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri