Un proprietar de centru comercial din Bucuresti poate avea cheltuieli cu serviciile si de 11 euro/mp, cu circa doi euro mai mult decat un proprietar de centru comercial din Marea Britanie, si aproape dublu fata de unul din Bulgaria, potrivit unui studiu Colliers.
"Daca la semnarea unui contract de inchiriere aceste cheltuieli cu serviciile sunt estimate la 5-6 euro pe metru patrat, dupa primele sase luni de la deschidere, aceste cheltuieli sunt determinate de costurile efective ale operarii centrului comecial si in unele cazuri, precum in Bucuresti, pot ajunge la 11 euro pe metrul patrat, cel mai ridicat nivel din toate tarile analizate", se arata in studiul realizat de firma de consultanta imobiliara, Colliers International, citat de NewsIn.

Diferenta este data si de cheltuielile mai mari cu utilitatile.

In medie, cheltuielile cu serviciile in centrele comerciale din Romania se situeaza intre 3 si 5 euro pe metru patrat pentru centrele comerciale locale si intre 4 si 9 euro/mp pentru centrele comerciale internationale.

In Bulgaria cheltuielile cu serviciile se situaza intre 5 si 6 euro pe metru patrat, in Serbia intre 3 si 9 euro pe metru patrat, in Polonia intre 4 si 7 euro/mp, in timp ce in Marea Britanie cheltuielile cu serviciile il costa pe proprietarul de centru comercial intre 8,5 si 9 euro pe metru patrat.

Cheltuielile cu serviciile includ cheltuielile de management (13-15%), plata utilitatilor (35-40%), cheltuielile de marketing, curatenie si paza (15-20%), serviciile de intretinere a lifturilor, scarilor rulante si a altor echipamente (30-35%), precum si costurile cu asigurarea (1-2 %).

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri