25 Ianuarie 2010

Cum se pregateste City Mall pentru concurenta vecinului Sun Plaza?



Recordul pe piata centrelor comerciale din Romania va fi doborat luna viitoare, odata cu deschiderea Sun Plaza, din apropiere de Piata Sudului. La doar doua statii de metrou, un alt mall lupta pentru supravietuire. Mihai Agaficioaia, general manager al City Mall, a vorbit pentru Wall-Street despre ce inseamna aceasta deschidere pentru mall-ul de la Eroii Revolutiei, dar si pentru piata de retail din Bucuresti.

"Un mall de comunitate"

City Mall a fost deschis in toamna anului 2005, iar un an mai tarziu si-a schimbat pentru a doua oara proprietarul, intrand in portofoliul australienilor de la APN/UKA European Retail Trust. Amplasat in zona Eroii Revolutiei, cu o suprafata inchiriabila de circa 19.000 mp, City Mall se pregateste pentru un nou concurent: centrul comercial Sun Plaza, care va fi inaugurat luna viitoare, avand o suprafata inchiriabila de 80.000 mp.

“In Bucuresti exista zece centre comerciale, iar pentru acest an sunt anuntate inca doua, Sun Plaza si Cocor, ceea ce inseamna ca lupta pentru mentinerea si atragerea de noi vizitatori va fi din ce in ce mai stransa. Spre deosebire de o lupta in ring, unde castiga cel mai bun, pe piata mall-urilor putem castiga toti daca ne segmentam audienta si ne adresam exact publicului nostru tinta”, a declarat Mihai Agaficioaia (foto), general manager al City Mall.

El descrie mall-ul din Eroii Revolutiei ca fiind “unul de comunitate”, care se adreseaza in principal locuitorilor din proximitatea mall-ului si care revin fie din motive obiective, precum plata facturilor sau cumparaturile din supermarket, fie din ratiuni subiective.

Cu toate acestea, concurenta pentru locuitorii din zona de sud a Bucurestiului este in continua crestere, dupa ce anul trecut a fost inaugurat Grand Arena Mall, iar in 2008, Liberty Center si Vitantis Shopping Center. Managerul City Mall este constient ca in acest context eforturile pentru a atrage clienti si a-i transforma in cumparatori vor creste considerabil.

“Vom continua programele de marketing si de loializare a clientilor, insa pe langa acestea, pregatim o serie de evenimente si campanii surpriza pentru a aduce lucruri noi in prim plan. Intreaga politica de marketing pleaca de la ideea rasplatirii clientului, el fiind pionul principal”, a afirmat Mihai Agaficioaia.


Atragerea de noi branduri

Un alt pilon important pe care seful City Mall il are in vedere este strategia de leasing, in contextul in care doi dintre retailerii prezenti in mall au fost nevoiti sa inchida, dupa ce au intrat in procedura de insolventa sau chiar in faliment.

„Am avut cazuri de retaileri care nu si-au mai putut sustine business-ul anul trecut si care au intrat in insolventa, precum Ulta Pro si Time Out. Pe de alta parte, in luna decembrie am avut doi chiriasi care au ales sa isi deschida locatii noi in City Mall”, subliniaza Mihai Agaficioaia.

Unul dintre acestia este Sprider Stores, care a intrat pentru prima data pe piata din Romania cu conceptul de homewear (n.r: articole si decoratiuni pentru casa), modernizandu-si in acelasi timp spatiul pentru a pune in evidenta articolele de imbracaminte, incaltaminte si accesorii.

Al doilea nou venit este Nono Pino, care a deschis un restaurant cu specific italienesc.

Planul de a aduce noi retaileri ramane valabil si in acest an, directorul mall-ului descriindu-l ca fiind unul dintre cele mai importante obiective de business setate pentru 2010.

„Vrem sa venim in completarea mixului actual de magazine cu acei retaileri care, de-a lungul prezentei lor pe piata, s-au dovedit a fi pe gustul segmentului de public vizat de City Mall, branduri care raspund direct nevoilor consumatorilor”, a explicat Mihai Agaficioaia.



Scurt bilant al anului 2009

2009 a fost un an greu pentru toate centrele comerciale din Romania, iar City Mall nu a facut exceptie. Intrarea in insolventa a retailerilor a fost doar una dintre probleme.

“Anul trecut a fost unul difícil, presarat atat cu riscuri, cat si cu oportunitati si am inteles foarte repede ca cel mai important lucru este sa stii sa transformi riscurile in oportunitati. Experientele traite in 2009 ne-au dovedit ca viata poate fi ca un balansoar: astazi esti sus, dar maine poti fi jos. Trebuie sa fii permanent informat pentru a putea lua deciziile bune in timp util si pentru a mentine echilibrul balansoarului”, a spus Mihai Agaficioaia.

Tot in 2009 a fost luata si decizia de a amana proiectul de birouri, ce trebuia finalizat in a doua jumatate a acestui an. Explicatie este una des intalnita in randul dezvoltatorilor de birouri, in contextul in care rata de neocupare creste de la trimestru la trimestru.

“Pe piata exista un excedent in ceea ce priveste oferta disponibila de spatii de birouri, iar cererea pentru astfel de spatii nu se mai ridica la nivelul anului 2008”, a incheiat seful City Mall.

Citeste aici mai multe depre inghetarea proiectului de birouri.




Citeste si