Paradoxul apartamentelor vechi: Agentiile imobiliare au preturi mai mici decat proprietarii

Agentii imobiliari par mai ancorati in realitatile noii piete, intrucat preturile practicate de ei pentru apartamentele construite inainte de anul 1990 sunt cu pana la 8,5% mai mici comparativ cu cele cerute de proprietari, arata o analiza a portalului imobiliare.ro.
Cea mai mare diferenta intre oferte, de circa 8,5%, se observa in cazul garsonierelor. Daca agentiile practica un pret mediu de 1.291 euro/mp util, pentru acelasi tip de proprietate, persoanele particulare cer in medie 1.401 euro/mp util.

O diferenta mai mica, de 7,4%, se regaseste in cazul apartamentelor cu doua camere, unde pretul mediu solicitat de agentii este, in prezent, de 1.270 euro/mp util, in timp ce proprietarii asteapta un pret mediu de 1.364 euro/mp.

“Proprietarii tind sa isi seteze asteptarile prea sus, raportandu-se in mod subiectiv la povestile de succes ale altor proprietari care au reusit sa incheie tranzactii spectaculoase in perioada de varf a pietei”, a declarat Adrian Erimescu (foto), director general al portalului imobiliare.ro.

Pentru apartamentele cu trei camere, pretul mediu listat de proprietari este de 1.313 euro/mp util, cu 7,8% mai mare fata de cel al agentiilor imobiliare, respectiv 1.218 euro/mp.

Imobiliare.ro a fost lansat in ianuarie 2000 si are peste 16.000 de vizitatori unici pe zi. Actionarul majoritar al portalului este fondul de investitii american New Century Holdings (NCH), care mai controleaza pe piata locala si producatorul de panificatie Vel Pitar.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri