10 Mai 2010

Cat accent pun proprietarii de mall-uri pe serviciile de paza si curatenie



Curatenia si securitatea unui centru comercial sunt foarte vizibile la nivelul publicului, motiv pentru care sunt incontinuu evaluate de proprietari, insa din cauza presiunii puse pe costuri si indirect pe aceste servicii, de cele mai multe ori, calitatea are de suferit, spune Lucian Anghel, seful companiei BSS si presedintele Asociatiei Romane de Facility Management.
„Curatenia si paza sunt servicii cu impact major asupra perceptiei generale a publicului si a proprietarilor spatiilor inchiriate fata de respectivul proiect, ele fiind incontinuu evaluate de proprietarii centrelor comerciale. Din cauza marii presiuni puse pe costuri si indirect pe aceste servicii, de cele mai multe ori, calitatea are de suferit prin reducerea personalului si angajarea unuia insuficient instruit sau slab remunerat”, a declarat, pentru Wall-Street, Lucian Anghel (foto), managing parter al companiei Building Suport Services (BSS).

Anghel admite ca in domeniul serviciilor tehnologia isi are rolul sau, insa spune ca factorul uman este predominant.

Astfel, serviciile de paza si curatenie ar putea fi imbunatatite prin utilizarea periodica a instrumentelor de evaluare a satisfactiei chiriasilor, precum si a perceptiei acestor servicii de catre public si chiriasi. Alte masuri care pot fi aplicate sunt intensificarea controlului privind realizarea si eficienta activitatilor specifice serviciilor, dar si aplicarea Acordului privind Nivelul Calitativ al Serviciilor sau SLA (n.r: Service Level Agreement).

Cea mai mare pondere in structura costurilor unui centru comercial o reprezinta utilitatile, paza, curatenia, marketingul si taxele. Reducerea costurilor poate fi realizata prin masuri privind programul de functionare a echipamentelor, de optimizarea regimurilor de functionare a sistemelor de incalzire, ventilatie, conditionare a aerului si altor echipamente electrice, precum si a consumurilor de apa, spune seful BSS.

“Se pot utiliza automatizari, programatoare, senzori, robineti cu inchidere automata, dar si reducerea unor parametrii functionali, de exemplu temperatura in spatiile comune, in limita confortului termic, precum si identificarea zonelor unde se pierd agentii de racire sau incalzire prin termografiere”, explica Lucian Anghel.

Lucian Anghel va fi unul dintre vorbitori in cadrul conferintei Facility & Property Management, organizata de Evensys in perioada 11-12 mai.

Compania BSS gestioneaza o suprafata totala de peste 1,77 milioane mp de spatii de birouri, comerciale si logistice. Din portofoliul pe care BSS il administreaza fac parte: Europolis Park Bucharest, A 1 Industrial Park, sediul central al Bancii Transilvania, Europe House, Millennium Business Centre, River Place - Sema Parc, AFI Palace Cotroceni, Victoria Center si Olympia Tower.








Citeste si