Majoritatea comerciantilor prefera sa compenseze orice scadere de profitabilitate prin diminuarea costurilor de achizitie sau a chirilor, insa daca vor sa supravietuiasca pe o piata cu consumatori ale caror venituri se restrang, retailerii ar trebui sa renunte la adaosurile comerciale de 200%-300%, sunt de parere reprezentantii centrului comercial Vitantis, din sudul Capitalei.
Problema principala in sudul Bucurestiului nu este faptul ca sunt prea multe centre comerciale, spune Vlad Dragoescu, investment manager al companiei Equest, proprietarul Vitantis, ci ca toate au acelasi mix de chiriasi, ceea ce determina involuntar ca publicul vizitator sa le recepteze ca centre comerciale de proximitate.

Dragoescu este de parere ca majoritatea comerciantilor prefera sa compenseze orice scadere de profitabilitate prin diminuarea costurilor de achizitie sau a cheltuielilor operationale, in special chirii, fara sa incerce sa ofere un plus de valoare consumatorului.

”Daca vor sa supravietuiasca pe o piata cu consumatori ale caror venituri se restrang, retailerii ar trebui sa renunte la adaosurile comerciale de 200%-300%. Daca o persoana castiga cu 25% mai putin, retailerii trebuie sa-si ajusteze preturile pentru a putea oferi aceleasi produse la un pret cu 25% mai mic”, explica oficialul Equest.

Proprietatul Vitantis intentioneaza ca sa schimbe total mixul de chiriasi in acest an sau sa ii convinga pe toti sa aiba oferte speciale pentru magazinele din proiect, miza fiind preturi cat mai mici, care sa atraga clientii.

Compania a mai anuntat ca va investi 500.000 de euro in decongestionarea traficului de pe soseaua Vitan - Barzesti si va reface galeriei comerciale de la etajul unu, aducand noi chiriasi.

‘’Va fi upgradata toata structura de pe Vitan Barzesti, dar in etape: in prima faza, vor fi implementate noi sisteme de control si gestiune trafic pentru intersectia Vitan Barzesti - Splai si cea din dreptul accesului spre Vitantis. Vor exista si imbunatatiri aduse parcarii, toate lucrarile fiind planificate sa se termine pana in luna septembrie’’, se arata in comunicatul companiei.

Planul pentru 2010 mai include construirea unui spatiu de joaca pentru copii, reorganizarea zonei de food-court si schimbari la nivelul imaginii casinoului.

In prezent, gradul de ocupare al spatiilor comerciale din Vitantis este de 93% si de 88% in cazul galeriei comerciale, potrivit reprezentantilor companiei Equest.

Principale ancore ale Vitantis sunt operatorul de bricolaj Praktiker, cu o suprafata de 9.400 mp, magazinul de mobila Casa Rusu, cu 4.000 mp si Technomarket, cu 3.700 mp.

Equest Investments SRL, cu sediul in Bucuresti este o sucursala a Equest Capital Limited, responsabila cu finantarea si supravegherea investitiilor, in special in Romania. Equest Balkan Properties este actionar majoritar si in cadrul Technomarket, divizia pentru suprafete mari a retailerului Domo.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri