Aproximativ 20 de branduri s-au retras din magazinul Cocor, care va fi deschis in luna septembrie, intrucat nu au putut obtine finantare, unul dintre chiriasi fiind reteaua magazinelor de ceasuri si bijuterii Cellini, a declarat Dan Barbulescu, presedintele companiei Cocor Bucuresti.
“In prezent, avem un grad de ocupare de 80%, ceea ce inseamna circa 100 de branduri. Chiriasii isi vor primi spatiile pentru amenajare in luna iulie, iar magazinul va fi deschis in luna septembrie, data exacta urmand a fi anuntata dupa alegerea agentiei de PR”, a declarat Dan Barbulescu (foto), pentru Wall-Street.

Pana in prezent, 15-20 de branduri s-au retras din magazinul Cocor in cursul anului trecut, principalul motiv fiind legat de lipsa finantarii pentru retaileri.

“Un astfel de exemplu il reprezinta Cellini, care a inchiriat trei etaje pentru magazine monobrand, insa in toamna anului trecut nu a putut obtine finantarea de 11 milioane de euro”, a explicat presedintele Cocor, adaugand ca pentru un magazin monobrand investitia este de circa 3.000 euro/mp.

Cele 20 de retrageri au fost insa compensate de intrarea altor 40 de branduri, printre care: Dolce & Gabanna, Just Cavalli, Marc Jacobs, Carlo Pignatelli, Alea, Gianfranco Ferre, Gianni Marra, Flavio Castellani, Cesare Paciotti, 4US si Givenchy.

Magazinul Cocor are in prezent o suprafata inchiriabila de 10.000 mp, astfel incat la un grad de inchiriere de 80% si o chirie medie de circa 50 euro/mp, Barbulescu estimeaza ca veniturile obtinute din chirii in acest an se vor ridica la aproximativ 400.000 euro/luna. La aceasta suma se adauga veniturile incasate din fatada media, aproximate la 1,5 milioane de euro pentru anul in curs.

In ceea ce priveste traficul de vizitatori estimat, Barbulescu priveste cu optimism spre viitor si spune ca in contextul in care centrele comerciale Unirea si AFI Palace Cotroceni au o persoana/mp/zi, pentru Cocor acest lucru ar insemna 10.000 de vizitatori/zi, acesta fiind insa cel mai pesimist scenariu.

“In anul 2007, inainte de inchidere, aveam 20.000 de vizitatori/zi in cursul saptamanii si 10.000 de vizitatori/zi in weekend, in contextul in care nu aveam parcare si suprafata inchiriabila era de 6.000 mp. Dupa deschidere, cel mai pesimist scenariu ar fi un trafic de 10.000 de vizitatori/zi, ceea ce ar insemna o scadere de 50% fata de nivelul din 2007”, afirma presedintele Cocor.

Dan Barbulescu mizeaza insa pe amplasamentul proiectului, dar si pe realitatea dura a pietei de retail. “Probabil este ultimul centru comercial care se deschide in urmatorii trei ani”, incheie oficialul companiei.

Actionarii Cocor Bucuresti au inchis magazinul in luna mai 2008 pentru lucrari de renovare si extindere, intrucat cladirea nu mai era sigura din punct de vedere seismic, fiind construita in anul 1970. Suprafata construita a crescut de la 10.000 mp la 25.000 mp, iar suprafata inchiriabila a crescut de la 6.000 mp la 10.000 mp, investitia totala fiind estimata la circa 24,5 milioane de euro plus TVA.

Actionarii principali ai societatii Cocor Bucuresti sunt SIF Muntenia (SIF4), cu 10%, Liviu Ursan, cu 14,83%, Daniel Stoica, cu 14,65% din actiuni, si Broadhurst Investments, cu 13,32% din capitalul social. De asemenea, SIF Transilvania are o participatie de 10,24% din capitalul companiei.

Citeste si Magazinul Cocor se deschide in septembrie. Vezi cine sunt chiriasii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri