25 August 2010
Cum comunica mall-urile pe Facebook
Prezenta pe Facebook, cea mai populara retea de socializare din lume cu peste 500 de milioane de utilizatori, a devenit obligatorie si pentru centrele comerciale din Romania, unele angajand chiar agentii specializate pentru a se ocupa de comunicarea in social media.
"O comunicare cu dublu sens"
“Atata vreme cat Facebook are peste 1,5 milioane de utilizatori din Romania e greu sa nu realizam importanta prezentei noastre acolo. Privim activitatea noastra pe Facebook ca o comunicare cu dublu sens. Vrem sa ne descoperim consumatorii si sa-i intelegem mai bine, pentru a face o potrivire optima cu ce le vom oferi apoi, dincolo de mediul virtual, in cele doua centre comerciale. Nu postam pentru a bifa o anumita regularitate, ci tinem cont de relevanta acestui dialog”, explica reprezentantii Anchor Grup.
Paginile celor doua mall-uri, Plaza Romania si Bucuresti Mall, sunt folosite pentru promovarea de evenimente si produse, cat si pentru a face anunturi cu privire la promotiile brandurilor prezente in cele doua proiecte.
„Continutul nostru pe Facebook este foarte divers: incercam sa oferim solutii pentru alegerea unei tinute, de exemplu, sfaturi pentru o noua coafura si sugestii pentru petrecerea timpului liber. De asemenea, in momentul in care avem oferte sau evenimente este normal sa ne informam «prietenii» sociali”, mai spun cei de la Anchor.
Conturile pe Facebook ale celor doua centre comerciale sunt administrate in prezent in-house, de catre echipa de marketing a Anchor Grup, ajutati la unele evenimente de colegii de la agentile media.
Social media, componenta obligatorie pentru companii
“Credem ca a devenit mandatory acum pentru companii sa includa in strategiile lor de comunicare si componenta de social media, cea care asigura transmitearea nemijlocita a mesajelor si, foarte important, un feedback rapid”, spun reprezentantii AFI Palace Cotroceni, detinut de israelienii de la AFI Europe.
Pentru administrarea paginii de Facebook, centrul comercial lucreaza cu o agentie specializata, Kubis Interactive, care “dialogheaza” zilnic cu fanii, tinandu-i la curent cu noutatile si evenimentele care au loc in mall.
“Odata cu lansarea AFI Palace Cotroceni, care a avut loc in luna noiembrie 2010, a fost inaugurata si pagina de Facebook a centrului comercial. De fapt, pagina de Facebook a fost activa chiar cu cateva saptamani inainte, pregatind astfel publicul pentru ce urma”, povestesc cei de la AFI Europe.
Comunicare simpla si concentrata
„Cel mai des folosim Facebook pentru a reaminti fanilor despre evenimentele care vor avea loc in mall si pe care le-am anuntat deja pe alte canale media. De asemenea, adaugam noi fotografii dupa fiecare eveniment pe care il organizam. Tot ce publicam trebuie sa sa fie util si usor de utilizat, asa incat pastram comunicarea simpla si concentrata”, spune Loredana Croicia (foto), director de marketing si vanzari in cadrul Baneasa Shopping City.
Croicia este de parere ca prezenta pe Facebook ajuta centrul comercial sa retina atentia vizitatorilor si sa ii conecteze permanent cu activitatile desfasurate in Baneasa Shopping City, aceste lucruri reflectandu-se apoi in numarul de vizitatori si in participarea acestora la promotiile mall-ului.
Alte centre comerciale prezente pe Facebook mai sunt: Sun Plaza (877 prieteni), City Mall (814 fani), Iulius Mall Timisoara (859 fani), Atrium Center Arad (366 fani), Macromall Brasov (241 prieteni) sau Cocor (219 fani), care se va redeschide pe 23 septembrie.