Echipa Doctrina.biz, platforma digitală de marketing dedicată industriei din sănătate, a dezvoltat Pharma Points o aplicație gratuită prin care oamenii pot afla rapid unde pot găsi cele mai căutate medicamente și produse farma de care au nevoie. Aplicația funcționează în Facebook Messenger.

Soluția Pharma Points a fost dezvoltată voluntar pentru a sprijini lupta împotriva răspândirii coronavirusului, prin reducerea expunerii la virus atât a pacienților, cât și a personalului din farmacii. Investiția în proiect se ridică la peste 10.000 euro.

Suntem direct implicați în piața farmaceutică și în colaborarea cu farmaciile de peste 6 ani. În acest context, vedem zilnic oameni care caută anumite produse și sunt nevoiți să meargă de la o farmacie la alta pentru a le găsi. Ne-am gândit ce putem face noi ca să ajutăm și să reducem riscul de răspândire a COVID-19. Am îmbinat cunoștințele despre industria farmaceutică, alături de expertiza în digital marketing, în mod special de messenger marketing, pentru a construi acest sistem

Doru Mircea, Fondator Doctrina România

Obiectiv: 1 milion de utilizatori și 3000 farmacii

Utilizarea Pharma Points este gratuită, atât pentru farmacii, cât și pentru populație. De la finalizarea proiectului, la jumătatea lunii aprilie, peste 500 farmacii s-au înscris în aplicație. În prezent, publicul poate interoga aplicația cu privire la disponibilitatea celor mai căutate produse (măști de protecție, mănuși, dezinfectanți, dar și medicamente precum paracetamol sau altele, eliberate pe bază de rețetă), în 130 localități din toate județele țării.

Citește și: Tratamentele și vaccinul împotriva COVID-19 ar trebui să ne aducă normalitatea mult dorită

Produsele farmaceutice a căror disponibilitate poate fi verificată în aplicația Pharma Points sunt cele mai căutate de public într-un anumit moment, acestea putând să se modifice în funcție de căutarile active ale utilizatorilor. Astfel, aplicația se actualizează continuu prin contribuția pacienților. Lista inițială de produse a fost stabilită cu ajutorul farmaciștilor cu care echipa Pharma Points s-a consultat.

”Sistemul este gândit să se auto-alimenteze, pentru că face apel la o nevoie intrinsecă a oamenilor de a ajuta. Distribuirea informației de la un pacient la altul și de la un farmacist la altul este încurajată și, oarecum, naturală. Ca orizont, 3000 de farmacii și un milion de utilizatori pare un obiectiv rezonabil pentru lunile următoare, ținând cont de utilitatea serviciului și de feedback-urile primite până acum”, este de părere Doru Mircea.

Vezi și: Farmacie online pe perioada COVID-19. Ce lanțuri farmaceutice îți trimit medicamentele acasă

Cum funcționează Pharma Points, un “waze” al farmaciilor

Aplicația funcționează prin intermediul Facebook Messenger. Messenger este una dintre cele mai utilizate platforme digitale, atingând deja o plajă largă de utilizatori români din toate segmentele de vârstă. Un alt motiv pentru alegerea dezvoltării Pharma Points prin Facebook Messenger îl reprezintă faptul că nu este necesară descărcarea unei alte aplicații, ceea ce ar face adopția sistemului mai lentă.

Citește și: Coronavirus | A trecut ce a fost mai rău? Cifrele arată stabilizarea situației în România

Utilizatorii intră pe pagina de Facebook Pharma Points și apasă Trimite mesaj. Aplicația îl ghidează apoi prin câțiva pași de interogare, prin care utilizatorul menționează localitatea în care caută, iar apoi dacă este în căutarea unei farmacii bine aprovizionate sau a unui produs farma popular în acel moment.

După selectarea produsului, utilizatorilor le sunt indicate farmaciile în care îl pot găsi, iar după câteva ore sunt întrebați, în mod automat, dacă au găsit produsul respectiv în farmacia sugerată.

”Pharma Points funcționează în mare măsură ca un “waze” al farmaciilor, corectitudinea informațiilor depinzând fundamental de calitatea conținutul generat de utilizatorii săi. Dacă aceștia raportează corect unde au găsit un produs farma popular, cu toții vom avea acces la informația utilă și corectă. În prezent echipa noastră face constant verificări pentru a asigura calitatea informațiilor, însă pe măsură ce volumul datelor crește, ne bazăm pe utilizatori”, conchide Doru Mircea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri