Suma donațiilor realizate prin platformă depășește 11,3 milioane de lei. La o lună de la demararea celei mai ample platforme de donații din România, peste 2.000 de companii s-au unit într-un efort comun de eradicare a coronavirusului și repornire a economiei din România.

Donează pentru linia întâi este numele campaniei prin intermediul căreia antreprenorii, companiile, dar și orice persoană fizică pot pune umărul la furnizarea de echipamente de protecție și nu numai eroilor din prima linie. Peste 11,3 milioane de lei au fost colectați, până acum, dar lupta este departe de final.

Iar în cazul persoanelor juridice, ajutorul poate veni de două ori, dacă aleg să direcționeze 20% din impozitul pe profit către cauză, prin intermediul unui contract de sponsorizare. Doar câțiva pași mici pentru un gest atât de mare sunt necesari:

  1. Dacă societatea comercială plătește impozit pe profit, suma aferentă sponsorizării este scăzută din impozitul pe profit datorat, la nivelul valorii minime dintre următoarele: 0,75% din cifra de afaceri, respectiv 20% din impozitul pe profit datorat
  2. Microîntreprinderile pot sponsoriza, de asemenea, Donează pentru linia întâi, urmând să deducă valoarea sponsorizării, până la nivelul de 20%, din impozitul pe venit datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile

Procedura pentru redirecționarea celor 20% din impozitul pe venit este simplă. Nu trebuie decât să fie semnat un contract de sponsorizare, în două exemplare, ce ulterior trebuie înregistrat în contabilitate în anul pentru care se face plata impozitului (anul anterior momentului plății efective a impozitului). Dacă suma donată depășește aceste limite, companiile ce plătesc impozit pe profit pot reporta diferența și continua să o deducă timp de 7 ani consecutivi. În cazul firmelor ce plătesc impozit pe venit (microîntreprinderile), diferența este, de asemenea, reportabilă și deductibilă timp de 28 de trimestre consecutive.

Din fondurile strânse pe platformă sunt achiziționate materialele și aparatura necesară în spitale, dar și pentru medicii de familie, polițiștii, jandarmii și militarii aflați în linia întâi, pe baza necesarului furnizat de către Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), în coordonare cu Ministerul Sănătății. Ulterior, materialele sunt distribuite acolo unde este cea mai mare nevoie prin intermediul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU).

Inițiativa a reunit, până acum, peste 2.100 de companii și 31.000 de persoane fizice. Cele mai multe donații, raportate la numărul de locuitori, au venit din Voluntari, Otopeni, Popești-Leordeni, Florești și Bragadiru, în timp ce localitățile care au contribuit cel mai mult prin donații sunt București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, și Brașov.

Până acum, prin program au fost direcționate peste 5 milioane de măști de protecție cu trei pliuri către medici de familie, polițiști, jandarmi și militari. De asemenea, 350.000 de măști N95 (FFP2), cu grad ridicat de protecție au fost donate medicilor din spitale.

Donează pentru linia întâi este o inițiativă aparținând companiilor Banca Transilvania, Mobexpert, Bitdefender și eMAG.

Mastercard și Baupartner Group se numără printre companiile care s-au alăturat recent eforturilor de combatere a pandemiei COVID-19 prin platforma Donează pentru linia întâi, cu donații de 500.000 de lei fiecare.

În continuare este nevoie de donații pentru a-i proteja pe cei din linia întâi care au grijă de noi. Toți cei care doresc sa contribuie, persoane fizice sau companii, o pot face donând online pe www.eMAG.ro/doneaza, unde poate fi urmărită situația în timp real a donațiilor și statisticile.

Sursa foro: instagram.com/cmovila

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri