Universitatea Oxford pare să facă un pas înainte în cursa mondială pentru un vaccin împotriva coronavirusului. Astfel, un vaccin experimental pare să ofere protecţie împotriva COVID-19, potrivit unui mic studiu asupra efectelor la maimuţe, transmite Metro.co.uk.

În cadrul studiului realizat de Universitatea Oxford, şase macaci au primit jumătate din doza de vaccin, care este testat pe mai mult de o mie de voluntari în Marea Britanie.

„Macacul rhesus este cea mai apropiată specie de oameni”, a declarat Vincent Munster, șeful unității care a desfășurat experimentul.

Toate maimuţele au dezvoltat anticorpi, în următoarele patru săptămâni de la vaccinare şi, atunci când au fost expuse la coronavirus, se pare că vaccinul le-a protejat de pneumonie, un simptom-cheie al bolii COVID-19.

Te poate interesa și: Vaccin pentru COVID-19. Johnson & Johnson plănuiește să producă un miliard de vaccinuri

Vaccinul dezvoltat de cercetătorii de la Universitatea Oxford este în prezent în curs de testare pe subiecţi umani.

Studiul este văzut ca un pas mic dar important către obţinerea unui vaccin, iar rezultatele sunt promițătoare pentru cei care efectuează studiile umane.

Cu toate acestea, oamenii de știință avertizează că efectele asupra animalelor nu ar fi neapărat similare cu cele asupra oamenilor.

Vezi și: Vaccin pentru COVID-19 | Pfizer speră să înceapă studiile clinice la sfârșitul lunii. Există potențialul de a furniza milioane de doze până la sfârșitul anului

Profesorul de farmacoepidemiologie de la London School of Hygiene and Tropical Medicine, Stephen Evans, a declarat că concluziile reprezintă „foarte sigur” o veste bună.

De asemenea, Dr Penny War, specializat în medicină farmaceutică la King’s College London, a declarat că cea mai mare îngrijorare este că vaccinurile împotriva speciilor de CoV ar putea duce la un fenomen în care anticorpii sfârșesc prin a stimula intrarea virusurilor în celulele gazdă.

Vezi și: ARPIM: Vaccinarea, răspunsul optim de apărare a populației în fața pandemiilor provocate de virusuri precum COVID-19

„Acesta este un motiv pentru lipsa unui vaccin împotriva tulpinii SARS CoV din 2003. Este util să vedem că maimuțele vaccinate împotriva Covid-19 nu prezintă nicio dovadă de infecție pulmonară și că, în ciuda unor dovezi de infecție a tractului respirator superior după infectarea cu coronavirus, maimuțele nu au dezvoltat simptomatologii de pneumonie”, a declarat War.

Universitatea Oxford a început să efectueze teste pe oameni luna trecută, folosind un virus comun luat de la cimpanzei pentru a stimula sistemul imunitar. De asemenea, o altă echipă de cercetători de la Imperial College London urmează să înceapă teste pe oameni în iunie, folosind picături de lichid pentru a transporta materialul genetic de care au nevoie în fluxul sanguin.

Ambele studii sunt proiectate să funcționeze recreând părți ale coronavirusului în interiorul pacientului, forțând corpul să învețe cum să lupte cu boala.

Ivona Stog
 Ivona este editor web la wall-street.ro din februarie 2018.

Mai multe articole din secțiunea Sănătate »