29 Mai 2020

Românii au cheltuit 62 mil.lei pe dermatocosmetice. În topul vânzărilor se află şi două branduri româneşti, Farmec şi Ivatherm



Românii au cumpărat în primele trei luni din 2020 din farmacii produse dermatocosmetice în valoare de 62,6 milioane lei, cu 7,7% mai mult decât în perioada similară din 2019. În același timp, Bucureşti şi judeţul Ilfov au generat aproape un sfert din consumul naţional, arată datele colectate de compania Cegedim.

Studiul este realizat printr-o metoda cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din farmaciile publice din România (fără grupul Farmacia Tei), începând cu anul 2017.

În volum, farmaciile au vândut 1,1 milioane cutii, în creştere cu 8,4% faţă de ianuarie – martie 2019.

Piaţa este dominată de produsele pentru îngrijirea feţei care deţin 41,7% din volumul total al vânzărilor, cele pentru îngrijirea părului (23,1%) şi de cele pentru corp (20,8%). Primele trei segmente deţin peste 85% din volumul total.

În trimestrul 1 2020, volumul total al produselor dermatocosmetice din farmacii s-a ridicat la 1,1 milioane cutii, în creștere cu 8,4% față de trimestrul 1 din 2019, piața fiind dominată de produsele pentru îngrijirea feței care dețin 41,7%, de cele pentru îngrijirea părului (23,1%) și de cele pentru corp (20,8%). Primele trei segmente dețin peste 85% din volumul acestei piețe.

În ceea ce privește valoarea produselor cumpărate, aceasta s-a ridicat la 62,6 milioane Lei (13,1 milioare Eur), în creștere cu 7,7% față de trimestrul 1 din 2019.

Piața este dominată în valoare de produsele pentru îngrijirea feței care dețin 43,7%, de cele pentru corp (21,8%) și de cele pentru îngrijirea părului (20,6%). Primele trei segmente dețin peste 85% din valoarea acestei piețe.

În topul vânzărilor se află şi două branduri româneşti, Farmec şi Ivatherm

În valoare, pe primul loc se situează corporația L’Oreal cu 20,3 mil. Lei, urmată de Pierre Fabre cu 16,3 mil. Lei și de Laboratoarele Bioderma cu 11,4 mil. Lei. În topul primilor 10 competitori se regăsesc și brandurile românești Farmec și Ivatherm. Primele 10 corporatii dețin mai mult de 95% din valoarea pieței.


În volume, componența principalelor 10 corporaţii se prezintă astfel: pe primul loc se situează compania L’Oreal (cu brandurile Vichy, La Roche Possay și Cerave) cu 301,1 mii unități, urmată de Pierre Fabre (cu principalele branduri Avene, Ducray, Klorane și A-Derma) cu vânzări de 273,6 mii unități și Laboratoarele Bioderma (brandul Bioderma) cu 201,2 mii unități.

În topul primilor 10 competitori se regăsesc și brandurile românești Farmec și Ivatherm. Primele 10 corporatii dețin mai mult de 95% din volumul pieței.



Citeste si