12 Noiembrie 2020

Spitalul Clinic de Urgență București Floreasca a fost dotat cu un robot care dezinfectează suprafețele



Kaufland România și Modulab au donat către Spitalul Clinic de Urgență București (Floreasca) un robot inovator autonom ce sterilizează eficient cu lumină UVC atât suprafețele, cât și aerul, în doar câteva minute.

Acesta a fost dezvoltat de inventatorii români de la Agora Robotics, parte a Modulab, și finanțat de Kaufland România. Robotul este o platformă mobilă inteligentă de sterilizare fără contact care a fost finalizat în luna octombrie, a trecut printr-o procedură de testare, iar ulterior a fost donat către Spitalul Clinic de Urgență București, secția de Cardiologie, pentru a susține eforturile medicilor în lupta cu pandemia.

Datorită lămpilor UVC, acesta distruge toate bacteriile, fungii și virusurile, nu doar Sars-Cov-2, ci și cele responsabile de infecțiile nosocomiale.

,,Salvador”, așa cum a fost denumit robotul MUV Sanitiser donat către spitalul Floreasca, are o capacitate totală de 5200W, ceea ce îl face unul dintre cei mai puternici roboți din categoria lui din lume și are o sursă de radiație UVC extrem de puternică (1KW). Acesta are o autonomie de peste 5 ore și poate steriliza un spațiu de 25 metri pătrați în mai puțin de 10 minute.
Robotul este dotat cu 20 de senzori diferiți care ajută platforma în navigarea autonomă a oricărui tip de spațiu, dar și în interacțiunea cu mediul. El este autonom și nu are nevoie să fie operat manual de un om: își configurează automat traseul cel mai eficient pentru dezinfectarea fiecărei incinte și poate reduce timpul de sterilizare al unui spațiu cu peste 30% față de dispozitivele care trebuie acționate manual. Mișcarea continuă a sursei de radiație UVC asigură o distribuție uniformă în toată incinta, acționând asupra suprafețelor, dar și a aerului.

„În acest an foarte dificil, Kaufland România a sprijinit cu peste 2 milioane de euro proiectele care combat efectele negative ale pandemiei. Printre acestea se numără și robotul Salvador, conceput și produs 100% de o companie românească”, a adăugat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Încă de la debutul pandemiei, Kaufland România s-a implicat activ în susținerea comunității, sprijinind dezvoltarea proiectelor de responsabilitate socială ce răspund nevoilor urgente medicale, de educație, sociale sau de sprijin pentru grupurile vulnerabile, a căror valoare a depășit 2 milioane de euro. Kaufland deține 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 135 de magazine în România.



Citeste si