BEC cere Poștei Române detalii despre voturile prin corespondență

Biroul Electoral Central a solicitat Companiei Naţionale Poşta Română SA mai multe informaţii referitoare la votul exprimat prin corespondenţă la alegerile parlamentare de către românii aflaţi în diaspora.

Conform adresei BEC, au fost solicitate detalii despre numărul trimiterilor documentelor de vot prin corespondenţă către alegători, pe date calendaristice; numărul confirmărilor de primire a documentelor de vot prin corespondenţă, pe date calendaristice; numărul plicurilor exterioare primite de Poşta Română şi numărul plicurilor exterioare predate de către Poştă birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă, pe date calendaristice, conform Agerpres.ro.

"Având în vedere prevederile art. 12 şi art. 14 alin. (6) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale anexei nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 673/2019 privind votul prin corespondenţă, vă rugăm să ne comunicaţi următoarele: 1. numărul trimiterilor documentelor de vot prin corespondenţă către alegători, pe date calendaristice; 2. numărul confirmărilor de primire a documentelor de vot prin corespondenţă, pe date calendaristice; 3. numărul plicurilor exterioare primite de instituţia dumneavoastră; 4. numărul plicurilor exterioare predate de instituţia dumneavoastră birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă, pe date calendaristice", se arată în adresa transmisă Companiei Naţionale Poşta Română.

Mai multe plicuri cu voturi ale cetăţenilor români din diaspora pentru alegerile parlamentare nu ar fi ajuns la birourile electorale.

Compania Naţională Poşta Română anunța la jumătatea lunii noiembrie că ocupă poziția 44 într-un raport al Uniunii Poștale Universale (UPU) care analizează serviciile poștale din 170 de țări. În 2019, compania s-a aflat pe locul 50.

Citeste si:
Poşta Română a achizitionat 15 autoutilitare electrice destinate...
Poşta Română a achizitionat...

UPU clasifică serviciile poștale în funcție de fiabilitate, acoperire, relevanță și rezistență. Dacă, în 2019, Poșta Română obținea un scor de 47,81 de puncte, anul acesta compania a înregistrat o creștere de 6,97 de puncte, urcând de pe poziția 50, pe poziția 44, înaintea unor țări precum Danemarca, Letonia, Islanda, precizează Poșta Română prin intermediul unui comunicat de presă.

Sursa foto: Posta Romana / Facebook

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri