22 Aprilie 2021

Valeriu Gheorghiță: Operatorul call-center poate face programarea în platformă



Preşedintele Comitetului naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2, Valeriu Gheorghiţă, a transmis la Digi24 ce modificări vor fi efectuate pentru cei care vor să se programeze la vaccin.

„Ne dorim o ușurare a accesului la vaccinare prin programare directă telefonic. Operatorul call-center să facă programarea. Pentru mediu rural ne dorim să creem acele oficii de programare, să existe în primării un ghișeu unde se pot face programări la vaccinare”, a declarat Valeriu Gheorghiță.

Astfel, autoritățile propun ca operatorul din call-center să poată finaliza programarea pentru persoanele care sună pentru a fi programate la vaccin. Acestea vor fi anunțate ziua în care vor trebui să se prezinte la vaccinare, tipul de vaccin și unde.

Valeriu Gheorghiță spune că România are în prezent un grad de ocupare a locurilor la AstraZeneca de doar 30%, putând să vaccineze cu 20.000 de persoane dacă ar alege să se inoculeze cu vaccinul produs de AstraZeneca.

„Este posibil sa rămânem cu doze de AstraZeneca nefolosite. Putem atinge obiectivul și fără vaccinarea cu AstraZeneca, însă trebuie să înțelegem că renunțarea la un astfel de vaccin complică campaniile de vaccinare din orice țară, nu doar din România”

Cum se va desfășura vaccinarea în cabinetele medicale

Preşedintele CNAVC spune că românii se vor putea vaccina în cabinetele medicilor de familie începând cu 4 mai, la campania de vaccinare alăturându-se 3.080 de medici de familie.

„Vorbim de circa 3.080 de medici de familie, o treime din ei, dar o mare parte din medicii de familie sunt implicați deja în centrele de vaccinare”.

În ceea ce privește opțiunile de vaccinare, Gheorghiță spune că sunt în discuție trei opțiuni: AstraZeneca, Johnson & Johnson, și Moderna, iar AstraZeneca va fi distribuit doar acolo unde vor cere medicii.



Citeste si