30 Aprilie 2021

Pandemia i-a împins pe români în sistemul de sănătate privat. Cât costă și ce conține un abonament medical



Sistemul de sănătate public din România nu este printre cele mai primitoare. Cozile de zeci de pacienți, teancurile de bilete de trimitere, care, uneori, nu vin din partea medicului potrivit, și nu în ultimul rând, comportamentul respingător al unora dintre cadrele medicale sperie pacienții români și îi îndeamnă să aleagă sistemul privat. Și deși sistemul public nu este peste tot același, pacientul român bolnav are nevoie de o singură experiență negativă pentru a zice NU spitalelor publice. Într-o discuție cu Andreea Minuță, Director Divizie Abonamente Rețeaua de sănătate Regina Maria, am aflat că, în timpul pandemiei (2020), rețeaua medicală a înregistrat o creștere de 22% pentru abonamentele medicale față de anul precedent.

”Interesul persoanelor fizice pentru abonamentele medicale a generat o creștere de 22% a acestui segment, aproximativ 40% dintre acestea fiind de tip premium (cu cele mai multe servicii incluse gratuit și cu acces la toți medicii Regina Maria)”, a declarat Minuță, pentru Wall-Street.ro.

Care a fost cel mai vândut abonament și ce conține

Minuță a dezvăluit că românii au achiziționat abonamente medicale prin diferite căi (call-center, site-ul rețelei private sau emag), însă, în general, pentru toți membri familiei, reprezentând o formă de prevenție în sănătate.

”În cazul abonamentelor individuale, Comfort Premium este cel mai bine vândut abonament pentru adulți. Pachetul costă 299 de lei și acoperă toate serviciile medicale de policlinică – consultații și analize nelimitate, foarte multe investigații de laborator și imagistică incluse gratuit, acces la toți medicii din rețea, investigații complexe ce beneficiază de discount (precum CT, RMN, investigații necesare în monitorizarea sarcinii), dar și intervenții de spital, la care abonații au un discount”, a explicat Minuță.

Analize post infecția cu COVID, incluse în abonament

Pe lângă nevoia de a avea o siguranță medicală în ceea ce privește accesul la medic (și nu la medicul de familie), pacienții români s-au mai uitat la un aspect când a venit vorba despre achiziționarea unui abonament, mai cu seamă infecția și post-infecția cu COVID. Unde facem testul PCR gratuit, eventual, și unde ne facem analizele după infecție?

”Peste 95% dintre abonamentele noastre acoperă gratuit sau cu discount și investigațiile recomandate în monitorizarea pacienților post-COVID, indiferent că sunt adulți sau copii. Abonamentele Regina Maria includ gratuit până la 90% din investigațiile necesare monitorizării post-COVID - consultații de medicină generală și de specialitate, investigații de laborator, testele de anticorpi IgM si IgG, EKG, CT”, a menționat reprezentantul Regina Maria.

Cât despre testarea PCR, abonamentele Regina Maria includ doar un discount.

Iar, în prezent, Regina Maria efectuează testare PCR de peste 9 ori mai mult decât la începutul pandemiei, când realizau aproximativ peste 3800 teste RT-PCR/zi.

Munca de acasă și beneficiile pentru angajați

În mod cert, pandemia ne-a scos din normal. Întâlnirile cu prietenii și familia nu au mai avut loc, cinele în restaurante au fost înlocuite de popcorn pe canapea, iar mersul la birou și pauza de cafea au devenit un lux, pentru unii dintre noi.

Mulți s-au adaptat și chiar au preferat noul mod de lucru, dovadă că unele companii au agreat și implementat munca de tip hibrid.

În acest context, în care angajații, stând acasă, sunt cumva lipsiți de micile accidente de muncă, de o posibilă infectare cu diverși viruși (nu doar COVID), lipsind contactul cu colegii și alte astfel de exemple care ar putea pune în pericol sănătatea oamenilor, ce rost ar mai avea ca marile companii să asigure abonamente medicale? Deși ne-am aștepta la o scădere și aici, ei bine, lucrurile stau contrar așteptărilor noastre.

”Segmentul abonamentelor medicale corporate și individuale REGINA MARIA a înregistrat anul trecut o creștere de 30%, față de 2019, tendință care estimăm că se va păstra și în perioada următoare. Creșterea a fost generată atât de new business, cât și de faptul că abonații și-au completat pachetele existente cu noi servicii sau au făcut upgrade la pachete premium. De exemplu, în 2020, au fost cu 50% mai mulți abonați corporate care au beneficiat de abonamente mai cuprinzătoare. Aceeași tendință este valabilă și în cazul companiilor mici și mijlocii (IMM) - peste 80% dintre pachetele de beneficii medicale achiziționate de aceste companii pentru angajații lor au fost abonamente complexe”, spune Minuță.

Totodată, în ceea ce privește IMM-urile, majoritatea abonamentelor cumpărate de aceste companii pentru angajați au fost pachetele complexe, care pornesc de la 6 euro / angajat / lună (IMM Optim), respectiv 13 euro / angajat / lună (IMM Ultra) și care includ serviciile de medicina muncii și o serie de consultații și investigații, gratuit sau cu discount.

În plus, nici Regina Maria nu a rămas în urma tehnologiei, adaptându-se perioadei definite de telemedicină. Rețeaua a înființat Clinica Virtuală în 2020, platforma reunind peste 400 de medici și aproximativ 40 de specialități medicale. Potrivit informațiilor furnizate de Minuță, platforma este un produs de sine stătător, accesat din ce în ce mai mulți pacienți.

Nu în ultimul rând, Andreea Minuță nu a menționat dacă vom asista la deschiderea vreunei noi clinici Regina Maria în 2021, însă a precizat că rețeaua analizează diferite opțiuni de investiție în acest sens. În plus, Minuță a mai spus că intenționează ca, în 2021, să depășească suma de 23 de milioane de euro investiții în infrastructura medicală, axându-se pe segmentul digital.

În 2021, rețeaua privată de sănătate Regina Maria împlinește 25 de ani de când a pornit demersul cu abonamente medicale. În prezent, portofoliul Regina Maria cuprinde peste 640.000 de abonamente corporate, IMM, start-up și pentru persoane fizice și peste 6.000 de companii abonate.



Citeste si