România are garanţia unui număr suficient de doze de vaccin pentru a ajunge la imunitatea de grup, iar în prezent primeşte săptămânal doar de la Pfizer 700.000 de doze, fiind folosite circa 650.000, a declarat preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă, care consideră că intenţia de vaccinare este în creştere.

Valeriu Gheorghiţă a afirmat, într-o emisiune la postul Digi 24, că există pe stoc 800.000 - 900.000 de doze de ser Pfizer, iar rata de utilizare a acestuia este de 75 - 80%.

"Vestea bună este că săptămânal primim circa 700.000 de doze, în condiţiile în care zilnic, vedem, consumăm circa 80.000 de doze de Pfizer, ceea ce înseamnă (...) că aproape 650.000 de doze consumăm săptămânal, atât pentru doza unu, cât şi pentru rapel", a spus el.

În opinia sa, România are un mare avantaj prin faptul că face parte din demersul european de vaccinare a populaţiei.

"În momentul de faţă avem garanţia unui număr suficient de doze încât să putem atinge imunitatea de grup", a susţinut el.

Cu privire la intenţia de vaccinare în ţara noastră, coordonatorul campaniei spune că aceasta este în creştere.

"Periodic, noi am făcut o serie de evaluări şi am observat că nu a scăzut intenţia de vaccinare, în schimb, numărul doritorilor care intrau în platformă, care îşi creau un cont şi răspundeau la acele notificări era din ce în ce mai mic, însă intenţia de vaccinare este aceeaşi, este chiar în creştere şi cred că toate aceste evenimente de tip maraton de vaccinare, centre drive-thru, vaccinare în cadrul unităţilor operatorilor privaţi nu fac altceva decât să uşureze tot acest proces de vaccinare", a apreciat Gheorghiţă.

El a afirmat că mai este mult de lucru, în mod deosebit în localităţi din mediul rural, unde trebuie găsite mai multe variante de a determina oamenii să se vaccineze şi chiar de a se duce vaccinul la oameni acasă, în mod special la cei care au dificultăţi de deplasare.

Despre certificatul verde, pe care a spus că nu doreşte să-l numească "paşaport de vaccinare", Valeriu Gheorghiţă a declarat că se aşteaptă ca la finele lunii iunie, început de iulie, "să fie deja gata" demersul european.

"Conţine trei tipuri importante de informaţii: dovada de vaccinare, istoricul de trecere prin boală în ultimele 180 de zile sau un test negativ în ultimele 72 de ore. Acest certificat de fapt scuteşte persoana respectivă de a se supune restricţiilor din anumite ţări legate de împiedicarea răspândirii infecţiei în comunitatea respectivă", a precizat el.

Gheorghiţă a adăugat că certificatul va fi sub forma unui cod QR, care va fi scanat când e necesar, de exemplu în punctele de frontieră, dar datele nu vor fi stocate.

Şeful CNCAV a mai declarat că în următoarele două săptămâni, având în vedere că au fost cele două sărbători, 1 Mai şi Paştele, se va urmări evoluţia noilor cazuri de infectare.

"Următoarele două săptămâni sunt esenţiale pentru a vedea care va fi curba de evoluţie a cazurilor. Dacă din punct de vedere epidemiologic nu vom înregistra o creştere a numărului de cazuri, cum s-a întâmplat cu alte ocazii, avem cel puţin două motive ca să justificăm aceste rezultate bune. Unul categoric este legat de creşterea numărului de persoane vaccinate (...), iar un al doilea motiv este legat de faptul că o bună parte dintre persoane au înţeles că este important să respectăm măsurile de prevenţie", a afirmat Valeriu Gheorghiţă.

Sursa foto: Facebook / Valeriu Gheorghita

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri