CEO de mai bine de șapte ani al rețelei private de sănătate Regina Maria, Fady Chreih este unul dintre oamenii reprezentativi ai sectorului medical privat. Începând să lucreze în sistemul bancar, șeful Regina Maria mărturisește că nu ar fi plecat niciodată din bancă, dacă nu s-ar fi ivit oportunitatea. ”A fost o chestiune de hazard”, a declarat acesta, într-un interviu wall-street.ro.

Chreih spune despre el că „a fost un angajat fericit în bancă” și că munca la birou nu reprezintă o corvoadă pentru el.

”Cred că am avut vreo 14 zile în care am fost trist la birou, mai exact în perioada crizei economice și acum, în pandemie”, a mărturisit acesta.

Deși s-a temut că Regina Maria va ieși ”șifonată” în urma pandemiei, Chreih recunoaște că a fost atent la nevoile pieței și a adaptat business-ul noilor vremuri.

”Noi avem un sistem de bugete și strategii multianuale, iar ceea ce a fost cel mai dificil pentru Regina Maria a fost să analizăm toate proiectele la care lucram, într-un singur weekend. Frica mea cea mai mare a fost că suntem un elefant mult prea mare și că nu vom putea pivota”, a declarat CEO-ul Regina Maria.

Amânarea sau anularea proiectelor în derulare a fost urmată de stabilirea unor reguli de conduită în clinicile și spitalele Regina Maria, astfel încât riscul unei posibile infectări să fie cât mai redus. Aceasta pentru că Chreih a decis ca policlinicile și clinicile mari Regina Maria, precum și spitalele să rămână deschise în vreme de pandemie. În schimb, au fost închise anumite puncte de recoltare.

În acest sens, acesta precizează că a urmărit în permanență modificările din piață.

”Ne-a ajutat foarte mult că am ascultat piața și ne-am adaptat nevoilor sale. Am conștientizat că oamenii nu vor mai căuta analizele de laborator și se vor axa pe testele PCR. Iar aceasta s-a văzut în rezultatele laboratorului”, a mai spus CEO-ul.

În plus, liderul rețelei speră la o cifră de afaceri de 2 miliarde de lei, dar și la mai multă predictibilitate din partea autorităților, pentru ca mediul de afaceri să se poată adapta uniform.

”Ca orice CEO am nevoie de predictibilitate în mediul de afaceri, ca să știu cum acționez: deschid sau nu un spital cu peste 20 milioane de euro investiți în Cluj, spre exemplu?! Este nevoie foarte mare de colaborare între sistemul public și cel de stat (CAS, DSP-uri și ministere). Încercăm să adaptăm legislația la secolul 21 și să aducem predictibilitate în sistem, însă este dificil pentru că trebuie schimbată mentalitatea. Sunt mulți oameni buni la stat, dar sistemul e denaturat și îi transformă și pe ei”, mi-a explicat Chreih.

Digitalizarea, proiectul de succes al sănătății

Unul dintre elementele foarte bine dezvoltate în pandemie a fost digitalizarea, aspect pe care Chreih se baza de ceva vreme, motiv pentru care Clinica Virtuală a luat naștere în doar zece zile.

”Noi ne-am axat foarte mult pe digitalizare, acum poți da check-in sau check-out din telefon, totul se poate face din aplicație. Bineînțeles, ne-a ajutat foarte mult că aveam un proiect de digitalizare a companiei. Cred că eram într-o altă zonă dacă investeam în altceva”, a adăugat aceasta.

Cât despre Clinica Virtuală, Fady Chreih povestește că nu a fost doar un boom de moment, ci că în prezent sunt în jur de 200.000 de consultații online în platformă. În plus, acesta intenționează ca în următorii doi ani să investească alte 2 milioane de euro în sectorul digitalizării.

”Acesta este viitorul în medicină, iar eu cred foarte mult în această combinație între fizic și online. Pacientul are libertatea de a alege cum vrea să mențină relația cu medicul său”, a comentat Chreih.

CEO-ul își amintește și că cel mai dificil prag a fost adaptarea medicilor, mai ales a celor cunoscuți și căutați de foarte mulți pacienți.

«De ce Fady să intru în online când pe mine mă caută suficient de mulți oameni», așa îmi argumentau decizia. Carantina națională le-a dovedit că se înșeală, pentru oamenii nu au mai putut ieși din case”, a adăugat acesta.

Astfel, un număr de 475 de medici s-au ”înrolat” în primele consultații online.

Investiții în infrastructura medicală

Tot în zona de digitalizare se află și chirugia robotică, una dintre direcțiile abordate de Fady Chreih, prin care încearcă să simplifice activitatea cadrelor medicale.

”Investim minimum 15 milioane de euro în fiecare an în infrastructură medicală, cea mai recentă investiție fiind în cardiologia intervențională din Spitalul Ponderas (peste un milion de euro investiție)”, a completat Chreih.

În prezent, chirurgia robotică este implementată în domeniile:

  • urologie, ginecologie, chirurgie generală (robotul DaVinci),
  • ortopedie (robotul MACO),
  • neurochirurgie (microscop cu robot),
  • cardiologie (angiograf de ultimă generație).

Abonamentele medicale, principalul atu al serviciilor de sănătate private

Nu mai este un secret că sistemul medical public lasă de dorit. Prin urmare, cei mai mulți dintre noi se îndreaptă către privat, de unde își achiziționează diferite pachete. În acest context, companiile sunt principalii adepți, fidelizându-și angajații.

Astfel, cei din divizia de vânzări au avut o sarcină în plus în pandemie, fiind nevoiți să gândească modele de reluare a activității în companii, modele bazate pe surse sigure de informații.

Prin urmare, Fady Chreih a abordat mijlocul problemei și a organizat o întâlnire online cu specialiști din Wuhan.

”Minuta întâlnirii a fost distribuită la nivel național, în cadrul DSP-urilor și a unităților sanitare, a fost o experiență destul de revelatoare. Spre exemplu, atunci am aflat că trebuie să închidem aerele condiționate, pentru că reprezintă o formă de răspândire a virusului”, a mai spus Chreih.

În urma întâlnirii, au fost stabilite webinarii cu directori de resurse umane și alți CEO. Potrivit informațiilor furnizate de Chreih, la primul webinar, care a durat 3 ore, au fost logați peste 800 de oameni interesați de revenirea în siguranță la locurile de muncă.

Noi clinici Regina Maria în 2021

Fiind una dintre cele mai extinse rețele private din țară, deschiderea unor noi locații nu mai surprinde. Însă Chreih mărturisește că în 2021 investițiile merg către consolidarea celor deja existente. Mai ales că în 2020 au fost deschise Clinica Primăverii (în locul Clinicii Dorobanți) și Clinica The Light (mai mult pe zona de imagistică).

”Ne încumetăm să dezvoltăm spitale deja existente, nu să construim de la zero. Am finalizat anul trecut dublarea spitalului de la Brașov, iar în prezent terminăm o extindere în Timișoara. Cât despre spitalul din Cluj, e un spital nou, care merge foarte bine, facem peste 80 de nașteri în fiecare lună și în jur de 100 de intervenții pe fiecare lună”, a precizat liderul Regina Maria, îndemând la o analiză a investițiilor, ținând cont de volatilitatea perioadei.

Cu toate acestea, Chreih admite că cel mai dificil aspect este angajarea de personal medical mediu, însemnând asistenți medicali și infirmieri, cu atât mai mult cu cât apare și presiunea din partea sistemului medical public.

”Salariile de la stat au crescut foarte mult, iar acolo nu există nici criterii de management al performanței. Însă aceasta este o presiune pe care o simțim în mod constant, nu e ceva nou”, a mai spus acesta.

De asemenea, pandemia a afectat și sectorul medicilor, Regina Maria înregistrând șase plecări în rândul acestora, plecări motivate, spune Chreih, cauzate de vârstă și nevoia de o mai mare protecție.

În acest context, Fady Chreih a menționat că intenționează să angajeze alți 600 de oameni până la finalul lui 2021.

În plus, clinicile Regina Maria au fost implicate și în campania de vaccinare, unde au fost vaccinate peste 100.000 de persoane, cu un cost de circa 200.000 de euro, fonduri proprii ale companiei.

”Este o responsabilitate imensă să fii lider național în servicii medicale private. Trebuie să creezi o piață matură și principii de bună practică, dar și să fii un partener de încredere în relația cu autoritățile”, a conchis Fady Chreih.

Sursa foto: Fady Chreih/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri