Anxietatea la locul de muncă îţi poate afecta serios starea de spirit generală şi poate cauza efecte negative pe termen lung, de la probleme cu somnul la atacuri de panică. Ce poţi face pentru a gestiona aceste emoţii? Înainte de orice, trebuie să ştii că psihologii recomandă să nu încerci suprimarea lor, deoarece acest lucru poate fi mai dăunător decât experimentarea lor. Dacă şi tu treci prin astfel de situaţii, iată câteva aspecte care te pot ajuta în gestionarea şi chiar preîntâmpinarea stărilor de anxietate legate de mediul profesional.

Începe ziua cum trebuie

Felul în care îţi petreci dimineaţa dă tonul pentru întreaga zi. Aşadar, dacă ai probleme legate de anxietate, este recomandat să ai dimineţi cât mai liniştite, cel puţin înainte să ajungi la birou. Pregăteşte-ţi de seara ţinuta pentru a doua zi. Alege-ţi haine în care te simţi comod, dar şi care simţi că te reprezintă. O ţinută în care ne simţim bine ajută foarte mult stare de spirit. Doamnele pot alege rochii cu croială clasică şi imprimeuri vesele şi sandale dama cu toc comod, iar domnii pot opta pentru un costum casual din in sau o altă ținută care respectă eticheta de la locul lor de muncă. De asemenea, înainte de a pleca la birou, 20 de minute de sport îți pot schimba starea de spirit, așa că fă-ți puțin timp și pentru asta. Și exercițiile de respirație pot fi utile în gestionarea anxietății.

Creează-ți o atmosferă plăcută la birou

Atmosfera de la locul de muncă are și ea un impact semnificativ asupra felului în care te simți. Dat fiind că îți petreci acolo cea mai mare parte din zi, este important să te simți în largul tău. Chiar dacă lucrezi într-un open-space şi nu ai decât o masă de lucru, nu înseamnă că nu poţi crea o atmosferă plăcută în jurul tău. În primul rând, asigură-te că biroul tău este curat şi toate documentele sau obiectele pe care le foloseşti sunt aranjate în mod corespunzător. În al doilea rând, poţi adăuga un mic obiect personal. Poate fi o ramă cu o fotografie de familie sau o vedere dintr-o vacanţă. În ultimul rând, dar nu în cele din urmă, poţi să-ţi pui pe birou un buchet de flori sau o plantă în ghiveci, care au rolul de a înveseli atmosfera.

Găseşte sursa anxietăţii

Este vorba de un deadline? Nu îţi place să vorbeşti în public? Ai un volum prea mare de muncă? Pune-ţi toate întrebările necesare pentru a găsi sursa stării de anxietate. Odată ce ai identificat-o, îţi va fi mult mai uşor să găseşti soluţiile optime pentru tine. De asemenea, o idee ar fi să ţii un jurnal. Când te confrunţi cu o situaţie dificilă, notează exact ce s-a întâmplat şi cum te-ai simţit. În timp vei putea identifica elementele pe care aceste situaţii le au în comun, deci şi sursa neplăcerilor tale.

Identifică-ţi priorităţile

Ai prea multe lucruri de făcut şi asta îţi declanşează o stare vecină cu panica? Ei bine, ia-ţi un moment ca să te calmezi, fă un pas în spate şi organizează-ţi priorităţile. Rezolvă mereu sarcina cea mai dificilă cu prioritate şi apoi totul va fi mai uşor. Organizându-ţi mai bine sarcinile, vei putea gestiona mai bine volumul de muncă şi te vei simţi mai liniştit.

Fă o plimbare!

Dacă ţi se întâmplă să ai o criză de anxietate, soluţia cea mai bună nu este să te închizi în baie. Dacă este posibil, încearcă să ieşi din birou şi din clădire şi să faci o plimbare de câteva minute. Mişcarea şi schimbarea de peisaj te pot ajuta să te calmezi.

Anxietatea este o povară cu care mulţi dintre noi se luptă singuri. Ţine cont de sfaturile de mai sus pentru a gestiona această avalanşă de gânduri şi emoţii, dar dacă simţi că nu reuşeşti, este în regulă, este posibil să ai nevoie de mai mult ajutor. Nu ezita să cauţi ajutor specializat, pentru că un psiholog îţi poate oferi instrumentele necesare pentru a scăpa de anxietate, astfel încât să trăieşti viaţa pe care ţi-o doreşti!

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri