Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, a înregistrat în perioada 2017 – 2020 o creștere de 8% din punct de vedere al cifrei de afaceri și de 15% în termeni de profit, în ciuda pandemiei de COVID 19 și a condițiilor pieței farmaceutice locale.

Biofarm a înregistrat o creștere a EBITDA de 15% în perioada 2017-2020, iar lichiditățile companiei au crescut gradual de la 37 milioane lei în 2017, la 121 milioane lei în primul semestru din 2021, în condițiile în care au fost plătite dividende în valoare de aproximativ 75 milioane lei. Veniturile nete din vânzări realizate în primul semestru al anului 2021 au fost de peste 117 milioane lei, în creștere cu 14% față de primul semestru al anului 2020.

“În ultimii patru ani, piața farmaceutică românească a fost într-o continuă schimbare, iar pentru a ne menține trendul de creștere am înțeles că, în acest context, contribuția noastră cheie este de a dezvolta relații win-win de lungă durată, cu toți partenerii din cadrul lanțului de distribuție și strategii câștigătoare pe brandurile Biofarm. Totodată, în această perioadă, Biofarm a trecut printr-un amplu proces de revitalizare a imaginii de brand, atât la nivel corporate, cât și pentru brandurile strategice din portofoliu, întâmpinând astfel așteptările consumatorilor din categoria Consumer Healthcare din România, care devin tot mai sofisticați și mai atenți la produsele pe care le aleg”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Biofarm este unul dintre cei mai importanți jucători din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Healthcare (CHC) aflându-se, după primele 6 luni, pe locul 3 în termeni de valoare, în timp ce din perspectivă volumică ocupă locul 2, cu 9,8 milioane de unități vândute către consumatorul final.

În prezent, portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine), cu peste 20 de branduri reprezentative și este lider de piață volumic în categoriile de referință a șapte dintre brandurile sale: Bixtonim, Carmol, Colebil, Triferment, Sennalax, Nervocalmin și Cavit Junior.

În prezent, Biofarm exportă în țări precum Azerbaijan, Rusia, Georgia, Kurdistan/ Iraq, Kyrgyzstan, Malta, Republica Moldova, Ungaria și Ucraina. Compania se află în proces de negociere cu mai multe state din zona Europei de Sud Est, Asia Centrală și de Sud Est, Africa și zona Arabă.

Pe termen lung, compania Biofarm își propune să lărgească portofoliul curent prin dezvoltarea și fabricarea la standarde înalte de calitate a unor noi produse (medicamente și suplimente alimentare), achiziția de licențe de la alți producători sau prin încheierea unor contracte de fabricație.

Biofarm® este unul dintre primii producători români de medicamente și suplimente alimentare. De 100 de ani Biofarm® este alături de specialiștii din Romania în cursa pentru descoperirea celor mai bune soluții pentru menținerea sănătății oamenilor.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri