În 2021, segmentul abonamentelor medicale Regina Maria a crescut cu 15% în comparație cu anul precedent și s-a înregistrat o dublare a numărului de companii de tip IMM din diverse industrii precum IT&Telecom, Finanţe&Asigurări și Auto, retail, manufactură, care au ales acest beneficiu pentru angajați.

Conform studiului EY - „Piața abonamentelor medicale: analiza impactului economic și social în România”, există peste 1,6 milioane de abonați, reprezentând peste 30% din totalul angajaților activi din economie. Comparativ, numărul abonamentelor este de 4 ori mai mare decât cel al asigurărilor medicale. Același raport arată că profitul obţinut din abonamente rămâne în ţară şi este reinvestit în sistemul medical, prin crearea de infrastructură modernă, pregătirea continuă a cadrelor medicale sau construcția de spitale.

Ultimii doi ani au dus la un interes mai mare pentru prevenție, numărul companiilor care au oferit angajaților abonamente medicale crescând cu 65%. În prezent, Regina Maria gestionează un portofoliu de 7.600 de companii. Creșterea cea mai importantă este cea a companiilor de tip IMM (mici și mijlocii) – de peste 2,5 ori mai mare. Doar în ultimul an au intrat în portofoliul Rețelei peste 1.000 de astfel de companii care nu mai oferiseră până atunci beneficii de sănătate angajaților.

„Bunăstarea emoțională e a angajaților a devenit o prioritate pentru companii, care investesc tot mai mult în programe de wellbeing și sănătate mintală. Astfel, abonamentele sunt completate de programe dedicate de consiliere, atât psihologică, cât și de nutriție, stress management, igiena somnului, pe care noi le oferim deja prin programul Corporate Sano. Tendința de creștere a segmentului de abonamente se va accentua pe termen mediu și lung. În prezent, Rețeaua Regina Maria gestionează aproximativ 690.000 de abonamente medicale Județele cu cei mai mulți abonați sunt București, Brașov, Cluj, Timiș, Dolj, Iași, Mureș, Constanța”, declară Andreea Minuță, director executiv al Diviziei de Abonamente Regina Maria.

Companiile investesc mai mult în beneficiile de sănătate

În 2021, aproximativ 50% din abonații rețelei private de sănătate au beneficiat de abonamente care includ o gamă mare de servicii medicale, tendință care a debutat în 2020 și care se va menține și în perioada următoare. Preocuparea pentru sănătatea angajaților în context pandemic a generat și o creștere de aproximativ 65% a campaniilor de screening derulate de companii, cu scopul de a depista la timp eventuale afecțiuni, inclusiv oncologice, și independent de serviciile incluse în abonamente.

La rândul lor, angajații au achiziționat pentru ei și familiile lor pachete complexe, direct din magazinul online Regina Maria – peste 50% din abonamentele achiziționate sunt de tip premium.

Topul celor mai accesate specialități de abonați

Cele mai accesate specialități medicale de către abonați în 2021 au fost analizele de laborator, serviciile de obstetrică – ginecologie, radiologie și imagistică medicală, dermatologie, medicină internă, ORL, pediatrie și endocrinologie, însumând peste 1,5 milioane de vizite.

Creșterile cele mai mari au fost înregistrate de specialități precum ginecologie, dermatologie, endocrinologie, cardiologie, gastroenterologie, neurologie și alergologie. În plus, numărul de consultații de psihologie și psihoterapie s-a dublat de la începutul pandemiei și până în prezent, semn că abonații au resimțit efectele acesteia nu doar fizic, ci și psihic.

În 2021, Regina Maria a investit peste 120 de milioane de lei în extinderea Rețelei și dezvoltarea infrastructurii medicale – noi centre medicale, noi aripi în centrele existente, achiziționare de aparatură, creșterea unor specialități medicale importante. De asemenea, rețeaua a depășit pragul de 2,5 milioane de vizite și a atins bornele de 700.000 de abonamente și 500.000 de programări în Clinica Virtuală. Pentru 2021, Fady Chreih estimează o creștere de circa 20% față de 2020 și o cifră de afaceri de peste 280 milioane de euro.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri