Românii nu își permit să folosească tichetele restaurant pentru a merge de fapt la restaurant, arată un studiu realizat de Edenred. Mai mult, pentru majoritatea angajaților, bonurile de masă nu sunt suficiente pentru a acoperi mâncarea de la serviciu pentru o lună întreagă.

”Mai mult de 9 din 10 angajați folosesc tichetele de masă pentru a cumpăra produse alimentare și a-și găti masa de prânz acasă, deoarece nu consideră că valoarea tichetelor le este suficientă pentru a merge regulat la restaurant și a-și achiziționa masa de prânz”, a explicat Ana Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România.

Ce ar face românii dacă tichetele de masă și-ar dubla valoarea

Dacă valoarea tichetelor de masă s-ar dubla, în schimb, 20% dintre angajați spun că ar lua prânzul în fiecare zi în care lucrează, folosind în acest scop tichetul de masă. Iar 41% ar profita de această creștere pentru a îmbunătăți calitatea meselor.

Pe de altă parte, fără tichete de masă, puterea de cumpărare a 81% dintre angajaţi ar fi afectată.

Citește și: Ce impact are creșterea valorii maxime a tichetului de masă la 30 de lei asupra angajaților, companiilor și a bugetului de stat

Se observă, în același timp, o creștere a interesului angajaților români pentru o dietă echilibrată: 71% dintre ei spun că au devenit mai conștienți de alegerile alimentare, dar și de necesitatea de a avea o dietă sănătoasă. Procentul depășește 90 % la nivel global. În țări precum Austria, Portugalia și Italia se întâlnește cea mai mare preocupare în acest sens, mai spune Ana Busuioc (foto).

Tichetele de masă nu ajung pentru o lună întreagă

Întrebați cum gestionează suma lunară acordată sub formă de tichete de masă, 81% au declarat că folosesc toată suma înainte de finalul lunii și doar 7% spun că suma acordată sub formă de tichete de masă le este suficientă pe întreaga perioadă a unei luni.

Altfel spus, pentru mai mult de 8 din 10 angajați, valoarea tichetelor de masă nu e suficientă pentru o lună întreagă.

De asemenea, inflația a avut un impact major asupra deciziei de cumpărare a angajaților din România și asupra calității alegerilor alimentare ale acestora, arată Barometrul FOOD 2022.

Alegerile alimentare, afectate de scumpiri

”8 din 10 angajați apreciază că alegerile lor alimentare sunt impactate de creșterea prețului la alimente, dar și de creșterea prețului la energie în egală măsură. Ce înseamnă asta? Înseamnă că oamenii aleg să-și cumpere produse alimentare mai ieftine, care pot însemna o valoare nutrițională mai scăzută”, explică Ana Busuioc.

Aceeași situație se înregistrează și în Belgia, Bulgaria și Turcia, unde aproximativ 80% dintre angajați folosesc toată suma acordată sub formă de tichete înainte de finalul lunii, media la nivel global situându-se la 66%, arată studiul realizat de Edenred.

Pe de altă parte, ăn România se poate observa, mai ales în orașele mari și la grupurile de adulți tineri, o tendință crescândă de a consuma alimente pregătite în afara casei, direct în restaurant sau comandate. Această tendință se suprapune cu preocuparea oamenilor pentru a se alimenta mai sănătos, mai echilibrat și, dacă e posibil, mai sustenabil. În acest cadru, INSP consideră inițiativa FOOD ca fiind una pozitivă și sperăm că ea va favoriza alegerile sănătoase în rândul celor care hotărăsc să își utilizeze tichetele de masă în restaurant”, spune Corina Zugravu, medic primar la Institutul Național de Sănătate Publică.

Citește și: Studiu: 3 din 5 angajați sunt atenți și la tichetele de masă, atunci când își schimbă jobul

Ce este Barometrul FOOD

Barometru FOOD este un sondaj anual, realizat în cadrul proiectului FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), cel mai mare program european de educație alimentară care promovează obiceiurile alimentare sănătoase. În România, sondajul a fost realizat pe un eșantion de 2,436 de angajați și 60 proprietari de restaurante, în decursul lunii septembrie 2022.

Proiectul este coordonat de Edenred în 20 de țări, inclusiv în România, se adresează beneficiarilor de tichete de masă și restaurantelor din rețeaua Edenred și analizează evoluția atitudinilor și percepțiilor privind un stil de viață sănătos și combaterea risipei alimentare.

Sursa foto: Edenred

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri