Romania se afla pe locul al 52-lea din 56 de tari in ceea ce priveste increderea consumatorilor, potrivit rezultatelor unui sondaj efectuat de The Nielsen Company, bazat pe increderea in piata muncii, situatia financiara personala si posibilitatea de a cheltui.

Sondajul a fost efectuat in perioada 20 mai - 7 iunie in randul a 31.000 de persoane din 56 de tari.
Potrivit rezultatelor studiului, Grecia are cei mai pesimisti consumatori, precedata de Portugalia, Ungaria, Croatia, respectiv Romania.

Pe de alta parte, cei mai optimisti consumatori se regasesc in India, urmata de Filipine, Indonezia, Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Elvetia sau Hong Kong, scrie Mediafax.

Printre tarile cu cele mai scazute rate de incredere se mai regasesc Irlanda, Spania, Lituania, Italia, Japonia, Coreea de Sud sau Letonia.

La nivel global, increderea populatiei a scazut in trimestrul al doilea la minimul ultimului an si jumatate, din cauza perspectivelor economice incerte, crizei datoriilor de stat din zona euro si inflatiei tot mai ridicate, factori care cresc gradul de prudenta.

Consumatorii intentioneaza "sa stranga cureaua" in urmatoarele luni in toate privintele, de la investitia in actiuni la cumpararea de imbracaminte, vacante sau electronice, dupa ce au fost ceva mai putin prudenti in ultimele 12 luni, reiese din studiul Nielsen, preluat de Reuters.

Pe regiuni, cel mai slab nivel al increderii consumatorilor se inregistreaza in zona euro, din cauza crizei datoriilor de stat.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Orase europene in care sa traiesti daca esti pasionat de sport