Romania se afla pe locul al 52-lea din 56 de tari in ceea ce priveste increderea consumatorilor, potrivit rezultatelor unui sondaj efectuat de The Nielsen Company, bazat pe increderea in piata muncii, situatia financiara personala si posibilitatea de a cheltui.
Sondajul a fost efectuat in perioada 20 mai - 7 iunie in randul a 31.000 de persoane din 56 de tari.
Potrivit rezultatelor studiului, Grecia are cei mai pesimisti consumatori, precedata de Portugalia, Ungaria, Croatia, respectiv Romania.

Pe de alta parte, cei mai optimisti consumatori se regasesc in India, urmata de Filipine, Indonezia, Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Elvetia sau Hong Kong, scrie Mediafax.

Printre tarile cu cele mai scazute rate de incredere se mai regasesc Irlanda, Spania, Lituania, Italia, Japonia, Coreea de Sud sau Letonia.

La nivel global, increderea populatiei a scazut in trimestrul al doilea la minimul ultimului an si jumatate, din cauza perspectivelor economice incerte, crizei datoriilor de stat din zona euro si inflatiei tot mai ridicate, factori care cresc gradul de prudenta.

Consumatorii intentioneaza "sa stranga cureaua" in urmatoarele luni in toate privintele, de la investitia in actiuni la cumpararea de imbracaminte, vacante sau electronice, dupa ce au fost ceva mai putin prudenti in ultimele 12 luni, reiese din studiul Nielsen, preluat de Reuters.

Pe regiuni, cel mai slab nivel al increderii consumatorilor se inregistreaza in zona euro, din cauza crizei datoriilor de stat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri