14 Decembrie 2011

Craciun cu buget de criza: Peste 60% dintre romani vor cheltui mai putin de Sarbatori



Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 64,6% dintre respondenti mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de catre Mednet Marketing Research Center.

Bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion este de 1.046,75 lei (comparativ cu 1.052,48 lei in anul 2010 si 1.523,29 lei in 2009).

Pentru produsele alimentare ocazionate de Sarbatorile de Iarna, orasenii intentioneaza sa aloce, in medie 422,27 lei (comparativ cu 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009).

Comparand cu anul trecut, produsele nealimentare specifice Sarbatorilor de Iarna (haine, incaltaminte, cosmetice) au o pondere mai mare in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 397,72 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 302,07 in anul 2010 si 321,09 lei in 2009).

In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada Sarbatorilor de Iarna, in jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei (comparativ cu 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009).

O alta categorie de cheltuieli generata de Sarbatorile de Iarna este cea a „iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, romanii intentioneaza sa aloce, in medie, 366.64 lei (comparativ cu 302.55 lei in 2010 si 346.28 lei in 2009).
##SURVEY_FORM_253##
Cu toate ca procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia Sarbatorilor de Iarna este in usoara crestere comparativ cu anul trecut (82,4% in 2011 vs. 80,5% in 2010), suma medie alocata pentru acestea este mai mica. In acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348.87 lei (comparativ cu 413.10 lei in anul 2010 si 526.82 lei in 2009).

Respondentii intentioneaza sa cumpere articole de imbracaminte/incaltaminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolata/cafea (29,2%), jucarii (28,6%).

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani.



Citeste si