10 Iulie 2012

Ce masuri propune Ecaterina Andronescu pentru ameliorarea rezultatelor la evaluarea nationala



Dupa rezultatele dezastruoase inregistrate de elevii claselor a 12 a la examenul de bacalaureat din acest an, ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, propune o serie de masuri pentru ameliorarea rezultatelor la evaluarea nationala. Afla care sunt acestea, potrivit ministerului de resort.
La nivel national 1. Analiza probelor de evaluare, in vederea calibrarii si adecvarii la programele scolare si la nivelul de dezvoltare;
2. Analiza greselilor tipice de la evaluarile nationale si propuneri de programe de formare corespunzatoare;
3. Elaborarea unui plan national de inspectie scolara a ministerului centrat pe asigurarea calitatii (parcurgerea integrala a programelor scolare, cunoasterea programelor de examen, asigurarea progresului scolar);
4. Programe de formare continua a cadrelor didactice in domeniul didacticii si al specialitatii, inclusiv in vederea dezvoltarii competentelor de elaborare si evaluare a tipurilor de itemi propusi la probele de evaluare;
5. Organizarea unei simulari a examenelor nationale la nivel national;
La nivelul inspectoratelor scolare 1. Analiza la nivelul fiecarui inspectorat scolar a rezultatelor la evaluarea nationala si elaborarea unui plan de masuri cu termene, indicatori,
responsabili. Monitorizarea aplicarii planurilor de masuri;
2. Centrarea inspectiei scolare pe disciplinele sustinute la examenele nationale si pe unitatile de invatamant cu rezultate slabe (sub media judeteana) la aceste examene;
3. Organizarea de simulari ale examenelor nationale la nivelul judetului;
4. Programe de formare continua a cadrelor didactice in domeniul didacticii si al specialitatii, inclusiv in vederea dezvoltarii competentelor de elaborare si evaluare a tipurilor de itemi propusi la probele de evaluare. Activitati de simulare a evaluarii lucrarilor de la examenele nationale, pentru calibrarea, omogenizarea si obiectivarea evaluarii;
5. Analiza in cadrul cercurilor pedagogice a rezultatelor la evaluarile nationale si formarea cadrelor didactice in domeniul didacticii disciplinei;
6. Monitorizarea frecventei elevilor;
7. Extinderea programului de pregatire de la TVR2: ”TV BAC 2012” la evaluarea nationala;
La nivelul unitatii de invatamant 1. Analiza la nivelul fiecarei unitati de invatamant a rezultatelor la evaluarea nationala si elaborarea unui plan de masuri cu termene, indicatori, responsabili. Monitorizarea aplicarii planurilor de masuri;
2. Asigurarea unui program de activitati remediale/pregatire suplimentara a elevilor, pe tot parcursul anului terminal (si nu numai) la disciplinele la care se sustin probe la examenele nationale. Folosirea inclusiv a oportunitatilor oferite de programul "Scoala dupa scoala";
3. Organizarea de simulari ale examenelor nationale la nivelul scolii;
4. Monitorizarea frecventei elevilor;
5. Regandirea relatiei scoala-familie din perspectiva cresterii gradului de implicare in activitatile specifice elevilor;
La nivelul cadrelor didactice 1. Analiza progresului scolar al elevilor, comparatia notelor obtinute pe parcursul scolaritatii cu cele de la evaluarile nationale;
2. Parcurgerea integrala a programei scolare in vederea prezentarii cu succes a elevilor la examenele nationale;
3. Tratarea diferentiata si individualizarea predarii - invatarii - evaluarii astfel incat sa se asigure progresul scolar al tuturor elevilor;
4. Asigurarea unui program de activitati remediale/pregatire eficienta a elevilor, pe tot parcursul anului la disciplinele la care se sustin probe la examenele nationale;
5. Monitorizarea frecventei elevilor si motivarea acestora pentru implicarea lor in procesul invatarii.



Citeste si