Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a anuntat, joi, ca nu mai doreste sa existe garduri despartitoare la evenimentele din pietele centrale ale orasului, de aceea manifestarile care vor avea loc incepand din 2014 se vor desfasura fara vanzare de bilete, transmite Mediafax.

"Eu nu vreau sa mai vad garduri in Piata Mare, fiindca nu mi se pare normal sa existe doua categorii de sibieni acolo unde noi finatam evenimentul: unii care stau pe scaune si la terase si altii care stau si se uita peste gard. Nu mai accept ideea de garduri despartitoare in pietele publice. Daca nu vor mai fi garduri, e clar ca nu se mai pot, practic, vinde bilete. Poti sa vinzi, dar oricum intra oricine", a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, Klaus Iohannis.
Primarul Sibiului a spus ca "acest lucru va duce, cu siguranta, la modificarea abordarilor din partea unor organizatori", dar a afirmat ca este dispus sa piarda evenimente daca organizatorii nu renunta la ideea de a vinde bilete.
"Eu inteleg foarte bine ca se vand bilete pentru intrarea la un spectacol intr-un spatiu delimitat fizic. Nu doresc in continuare sa existe acest fenomen in spatiile deschise, accesibile oricarui sibian. Aceste manisfestari, care pana acum au functionat cu vanzare de bilete, ori vor renunta la bilete, ori vor merge in spatii unde acest lucru este usor de realizat: o sala inchisa, un stadion de fotbal, ori alte lucruri. Nu vor mai exista evenimente cu gard in spatiile publice. Punct", a completat Iohannis.
Intrebat daca decizia sa are vreo legatura cu faptul ca organizatorii de evenimente obtin venituri din vanzarea de bilete, Iohannis a negat acest lucru.
"Nu am nicio treaba cu veniturile, nu ma intereseaza. Ei au vandut bilete ca sa se finanteze, fiindca ce le-am dat noi nu a fost suficient. Asta am inteles. Dar pentru asta nu este nevoie sa vina in Piata Mare. Pot merge pe stadion, spre exemplu. Este o chestiune de principiu, nu am legat-o nici de pretul sau valoarea biletelor. Nu mai doresc sa am in spatiile publice doua feluri de sibieni: unul care intra pe bani si unul care sta afara, langa gard. Si unul si altul isi plateste impozitul, are dreptul sa vina in Piata Mare, sa caste ochii, urechile, ce vrea pe acolo", a sustinut primarul municipiului.
El nu crede ca decizia sa va duce la scaderea numarului de turisti din oras, ci dimpotriva.
"Noi nu facem aceste manifestari pentru a avea un anumit eveniment, ci pentru a face Sibiul atractiv, or mie mi s-a parut ca s-a mers prea departe cu gardurile care, in realitate, l-au facut neatractiv", a spus Iohannis.
El a mai anuntat ca cei care vor obtine finantare de la bugetul local pentru organizarea de evenimente vor fi mult mai bine controlati incepand din 2014.
Intrebat daca are semnale ca sunt organizatori de evenimente care vor sa mearga in alte orase din cauza interzicerii biletelor in pietele centrale, Iohannis a raspuns: "Eu cred ca Artmania, de exemplu, are un public constant si solid in Sibiu. Nu cred ca pleaca. Pentru ei nici nu imi fac probleme, sunt dintre organizatorii care au lucrat foarte bine. Au venit si cu co-finantari si organizare buna. Deci, pentru ei, chiar nu imi fac probleme. Sunt altii care au fost mai spre sfarsitul verii cu loje VIP impresionante care, probabil, nu vor mai veni si bine fac".
Iohannis a precizat ca Primaria Sibiu ar putea organiza singura o parte dintre evenimentele din centru, daca nu se mai gasesc doritori.
Primaria Sibiu a alocat, in anul 2013, peste sase milioane de lei pentru evenimentele din agenda culturala a orasului, fiind finantate 78 de manifestari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri