Scuzele inutile, care nu au legatura cu situatia in care se afla un anumit individ, il fac pe acesta sa para o persoana de incredere in fata celorlalti, arata un studiu realizat de cercetatorii de la Harvard Business School, informeaza dailymail.co.uk, potrivit Mediafax.

Intr-o serie de experimente s-a demonstrat ca subiectii erau mai dispusi sa imprumute unei persoane straine un telefon, daca aceasta isi cerea scuze in legatura cu un eveniment care nu s-a petrecut din vina sa, cum ar fi ploaia torentiala.

Intr-unul din experimente, realizat in colaborare cu Universitatea din Pennsylvania, un actor a rugat 65 de persoane, intr-o zi ploioasa, sa ii imprumute telefonul mobil. Jumatate dintre subiecti i-au imprumutat telefonul daca actorul si-a cerut scuze pentru conditiile meteorologice, fata de numai 9% in cazul in care l-a cerut pur si simplu.

In alt experiment, 178 de studenti au fost informati ca urmau sa joace un joc cu tematica financiara pe calculator, cu un partener aflat in alta incapere si li s-a spus ca, uneori, calculatorul s-ar putea sa le ignore deciziile. Ori de cate ori se intampla acest lucru si partenerul de joc isi cerea scuze, studentii aveau tendinta sa-l considere pe acesta o persoana demna de incredere si sa aiba o atitudine mai ingaduitoare fata de el.

"Scuzele inutile reprezinta un instrument eficient si usor de folosit atunci cand vine vorba despre influenta sociala", a declarat Alison Wood Brooks, profesor asistent de administrarea afacerilor si coordonator al studiului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri