Aproape 85% dintre romanii din orase vor petrece Pastele acasa, cu familia sau cu prietenii. Bugetul alocat va fi in medie de 359 de lei, iar 15,2% vor primi prima in bani, 11,2% tichete cadou si 4,9% produse cadou, potrivit unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center.

Ca tendinta, persoanele intervievate cu varsta intre 18 si 35 de ani, pe langa timpul petrecut acasa, in familie, obisnuiesc sa-si faca timp si pentru prieteni. Comparativ cu anul 2013, bugetul mediu alocat sarbatoririi Pastelui nu a crescut semnificativ din punct de vedere statistic, suma medie situandu-se in jurul valorii de 359 de lei in 2014, fata de 358 de lei anul trecut.

Traditia vopsirii oualor in casa este respectata de 64,8% dintre orasenii intervievati, in timp ce 17,2% dintre respondenti au spus ca prefera sa cumpere ouale rosii din magazin. Aproape 50% dintre respondenti vor cumpara cozonacul pentru Paste, iar 33,6% au spus ca il vor pregati in casa. In ce priveste pasca si drobul, cei mai multi dintre consumatorii acestor produse au spus ca le pregatesc in gospodarie (34,0% pasca si 42,8% drob). La polul opus se situeaza vinul, care este cumparat de aproape 50% dintre orasenii intervievati.

Aproape jumatate (49,0%) dintre respondenti intentioneaza sa cumpere carne de miel sau ied pentru a sarbatori Invierea Domnului. Numarul consumatorilor de carne de miel sau ied creste daca sunt luati in calcul si cei 7,1% care primesc acest tip de carne de la familie sau prieteni, dar si cei 2% care cresc iezi sau miei in propria gospodarie, conform studiului citat, potrivit Mediafax.

Totodata, 5,3% dintre respondenti au spus ca nu isi permit din punct de vedere financiar sa cumpere carne de miel sau ied. Unii dintre cei intervievati au spus ca nu intentioneaza sa consume carne de miel sau ied cu ocazia Sarbatorilor Pascale si vor alege alternative mai "economice", cum ar fi carnea de pui sau porc.

Cu ocazia Pastelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate au declarat ca intentioneaza sa cumpere cadouri celor dragi. Principalul "beneficiar" al acestor cadouri este sotul/sotia sau iubitul/iubita, peste 60% dintre respondenti oferind "perechii lor" daruri de Paste. De asemenea, mai mult de jumatate dintre acestia au declarat ca vor oferi cadouri atat parintilor (58,4%), cat si copiilor sau nepotilor (57,7%).

"Dar, atunci cand ne referim la familiile cu copii, principalul «beneficiar» al cadourilor de Paste devine copilul", se mai arata in studiu. In ceea ce priveste tipurile de cadouri pe care le vor oferi de Paste celor dragi, cei mai multi dintre orasenii intervievati spun ca vor opta pentru produse alimentare (ciocolata, cafea, dulciuri etc.), imbracaminte, accesorii vestimentare, accesorii speciale pentru masa de Paste (fata de masa, pahare, servetele etc.) sau incaltaminte.

Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca intentioneaza sa-si cumpere de Paste imbracaminte, incaltaminte sau accesorii. Ca tendinta, tinerii cu varsta intre 18 si 25 de ani sunt mai dispusi sa investeasca in propria garderoba, respectand traditia de a te "innoi de Paste".

Ca si anul trecut, peste 50% dintre respondenti nu vor primi beneficii suplimentare de la locul de munca. Conform studiului, 15,2% dintre persoanele intervievate care sunt angajate au spus ca vor primi prima de Paste in bani, 11,2% ca vor beneficia de tichete cadou si 4,9% ca vor primi produse cadou.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national - urban, in perioada 4-8 aprilie. Autorii studiului au intervievat 663 de persoane, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,81%.

Sursa foto: Portofel gol/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri