In ianuarie 2014, pista de biciclete de pe Buzesti devenea functionala. La doar o zi insa, parte din stalpii demarcatori erau prabusiti, lipseau, devenind un pericol public. In prezent, pista este deplorabila; wall-street.ro a discutat cu Primaria Bucuresti si Politia despre situatia legala a zonei.

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate doua benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre trei si cinci metri si linie de tramvai pe zona mediana, reprezentand o alternativa pentru ruta bulevardelor Lascar Catargiu - Magheru - Dimitrie Cantemir, dublata de Calea Victoriei. Lucrarile au durat peste patru ani.

Pista, in garantie. Demarcatorii, din stocul Administratiei Strazilor

Lucrarea, efectuata de Euroconstruct Trading si Tehnologica Radion, ESTE inca in garantie, aceasta se intinde pe o perioada de cinci ani. „Pistele de biciclete sunt parte integranta a lucrarii respective. In legatura cu separatorii care au fost montati pentru a delimita pista de restul carosabilului, acestia au fost montati dintr-un stoc al Administratiei Strazilor, nefiind practic finantati in cadrul lucrarii de investitii”, au declarat pentru wall-street.ro reprezentanti ai Primariei Bucuresti.

Euroconstruct Trading 98, detinuta de doi oameni de afaceri apropiati de Dorin Cocos, este una dintre companiile "abonate" la contracte cu statul roman, fiind insa si centrul unor cercetari penale si a unor lucrari cel putin cu caracter indoielnic. Tehnologica Radion nu sta nici ea prea bine - in septembrie 2014 si-a cerut insolventa iar proprietarul a fost trimis in judecata.

Cei care trec prin zona cunosc starea de fapt – demarcatorii aproape ca nu mai exista, fiind smulsi, unii aruncati in mijlocul pistei, reprezentand un pericol real. „Pista” in sine a fost deplasata din loc si, per total, arata deplorabil.

Avand in vedere ca este inca in garantie, am cerut un punct de vedere al Primariei. „Remedierea a fost efectuata in permanenta. Din pacate, nivelul scazut de civilizatie si-a pus amprementa si, cu toate eforturile Primariei Municipiului Bucuresti, nu s-a reusit stoparea actelor de vandalism”, indica reprezentantii Primariei.

Citeste si:
Salariile Politiei Locale Bucuresti ajung la 15.500 lei, fara sporuri
Salariile de la Politia...

Sursa foto

Ultima remediere a avut loc in toamna 2014, atunci cand vremea a permis acest lucru, spun ei.

Exista solutii impotriva vandalilor, nu?

Contactati de wall-street.ro, reprezentantii politiei locale au subliniat ca numai in 2014 au dat peste 1.400 de sanctiuni pentru parcare ilegala pe pista de biciclete din zona Buzesti.

Citeste si:
Cea mai mare fabrica de biciclete din Sud-Estul Europei, la Timisoara
Cea mai mare fabrica de...

„Dintre aceste peste 1.000 de sanctiuni, peste 600 au fost cu amenda contraventionala. Cumulat, au fost acordate amenzi in valoare de peste 48.000 de lei, soferii primind si puncte de penalizare”, subliniaza un reprezentant al politiei.

In 2015, pana la aceasta data, au fost acordate 120 de sanctiuni, cu amenzi de 19.000 de lei.

„In zona sunt permanent patrule de politie, dar pe unii soferi pur si simplu nu ii intereseaza ca incalca legea”. In cele peste 1.000 de sanctiuni se incadreaza si cele verbale sau avertismente scrise.

Au existat si cateva sesizari de distrugere a bunului public, persoanele in cauza fiind cercetate de politia nationala.

Citeste si:
Proiect: Parcari de biciclete, langa institutii publice si piete
Proiect: Institutiile...

Intre timp insa, masinile continua sa parcheze ilegal, pista de biciclete ramane intr-un stadiu dezastruos si milioanele de euro investite in zona se duc pe cunoscuta „apa a Sambetei”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Legea privind sanctiunile pentru biciclisti a fost promulgata