Marele Premiu al Galei Oameni pentru Oameni 2015, desfasurata aseara, a fost castigat de jurnalistul Catalin Vischi, de la Emaramures Media, pentru implicarea sa in campania publica “In numele lui Alexandru”, prin care a dus la transparentizarea si eficientizarea activitatii institutiilor publice din domeniul protectiei copilului.

Campania, desfasurata in anul 2014, si in urma careia conducerea Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Maramures a fost inlocuita, a pornit de la un eveniment tragic. In 2009, Alexandru Nicolae Coman, in varsta de 9 ani, din comuna Lapus, a murit, ars de viu, in locuinta sa, potrivit emaramures.ro.

Anterior tragediei, autoritatile din comuna Lapus, dar si vecini sau localnici, au solicitat instituirea unei masuri de protectie a copilului: plasarea acestuia intr-un centru al institutiei DGASPC. Directorul, in schimb, a refuzat semnarea actelor necesare pentru initierea acestei masuri.

Dupa moartea minorului, nimeni nu a fost tras la raspundere. In 2014, jurnalistul Catalin Vischi l-a intervievat pe directorul DGASPC, care continua sa nege ca ar fi vinovat de moartea baiatului sia demarat campania “In numele lui Alexandru” care sa reduca riscul repetarii unui caz asemanator. In urma campaniei, la 17 iunie 2014, a fost numita o noua conducere a DGASPC Maramures.

Castigatorii Galei Oameni pentru Oameni 2015

1. Premiul special Galantom: Daniel Mereuta. A organizat in mod voluntar un eveniment sportiv special pentru sustinerea copiilor institutionalizati, o cursa de 100 kilometri care a strans 101 de fundraiseri, 1123 de donatii, 100.238 RON.

2. Fundraiser profesionist: Laszlo Bodor, Director de Fundraising si Comunicare, HOSPICE Casa Sperantei, Brasov. Cele peste 5 milioane de lei pe care le-a strans in 2014 si 2015 au permis organizatiei sa ofere serviciilor gratuite pacientilor cu boli incurabile.

3. Cel mai implicat angajat: Anca Topor, Xerox, Iasi, care a strans 24.015 lei care au devenit burse de studiu, programe educationale stiintifice si locuri de joaca pentru copii bolnavi din Iasi.

4. Liderul care schimba lumea: Alin Uhlmann Useriu, Presedinte, Asociatia Tasuleasa Social, care a mobilizat nu numai suma de 4.000.000 lei pentru impadurire, ci si o comunitate mare de voluntari din zonele unde exista fenomenul despaduririlor abuzive.

5. Cel mai bun proiect (Intern) de CSR al unei companii: Vodafone Romania prin Fundatia Vodafone Romania, pentru proiectul O sansa pentru viata, care a investit 2,5 milioane de lei in centre de donare de sange din tara si in campanii care au atras peste 10.000 de donatori.

6. Directorul executiv care sustine fundraisingul: Ciprian Mihai Paius, Director executiv, Fundatia Comunitara Iasi, pentru dezvoltarea, sustinerea si implicarea in campaniile de fundraising ale fundatiei prin care s-a mobilizat suma de 490.000 lei.

7. Cea mai buna campanie de fundraising a unei organizatii mici: Asociatia Vasiliada, Craiova, nominalizata pentru campania „Gesturile mici fac oamenii mari”, a mobilizat suma de 23.200 pentru oferirea de burse scolare pentru 258 de tineri din mediul rural.

8. Cea mai buna campanie de fundraising a unei organizatii mari: HOSPICE Casa Sperantei, Brasov, pentru campania Luna Florii de Colt care a strans 89.915 lei care s-au transformat in servicii gratuite oferite pacientilor cu boli incurabile aflati in grija HOSPICE.

9. Cel mai bun program de CSR al unei companii: compania Microsoft Romania pentru programul Opening Opportunities, in valoare de 469.623 lei, care a avut ca scop cresterea gradului de angajabilitate a tinerilor din urbanul mic si mediu.

10. Cel mai bun proiect de sponsorizare a unei companii:

Kaufland Romania pentru proiectul Ajuta un licean al Fundatiei pentru Sprijin Comunitar Bacau, care ofera anual 50 de burse elevilor din familii sarace care vor sa mearga la liceu. Kaufland a oferit 640.500 lei.

Vodafone Romania pentru proiectul Leading Change, Contributing to Education al organizatiei Teach for Romania, care deruleaza in fiecare an un program de recrutare, pregatire, integrare si sustinere a tinerilor care isi doresc sa devina profesori. Vodafone a oferit 308.963 lei.

11. Cel mai bun fundraiser voluntar: Cristina Foarfa, care a strans 2.000 pentru CeRe: Centrul de Resurse pentru Participare Publica organizand o echipa de inotatori la Swimathon Bucuresti.

12. Cel mai bun material de presa despre filantropie

Dana Gont de la Digi24, emisiunea Bonton, pentru reportajul „Romanul care si-a propus sa aduca lumina electrica in cele mai izolate zone ale tarii”, despre proiectul Free Miorita.

Diana Oncioiu de la Dela0.ro pentru reportajul „Pana in ultima clipa de viata”, despre fundraiserii voluntari ai Fundatiei Hospice Casa Sperantei.

13. Cel mai bun proiect de sponsorizare a unei firme (IMM): Transgor Logistik
pentru implicarea in proiectul „Fondul Transgor Logistik - pentru o viata in miscare” care a finantat 6 proiecte dedicate vietii active cu o contributie de 90.000 lei.

14. Premiul Juriului: Alexandru Horaicu, care a strans 20.547 lei pentru proiectul Spitalul Copiilor din Iasi.

Cele aproape 170 de initiative filantropice nominalizate au insumat donatii si sponsorizari de peste 18,17 milioane de euro. O crestere semnificativa fata de Gala din 2014, cand suma totala a fost de 14,8 milioane de euro. Dincolo de sume, scopul Galei a fost sa contribuie la solidaritatea sociala care ajuta societatea sa depaseasca mai usor momentele dificile si sa incurajeze donatiile.

Gala este organizata din 2003 de ARC, un grup de profesionisti care promoveaza cultura filantropica prin educatie si dezvoltarea de instrumente de strangere de fonduri, si AmCham. Anul acesta, Gala a fost organizata in parteneriat cu Raiffeisen Bank, companie care promoveaza civismul si responsabilitatea sociala corporativa, si sustinuta de Fondul ONG in Romania.

Sursa foto: Gala Oameni pentru Oameni/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri