Colegiul Farmacistilor sustine ca legea care interzice publicitatea la medicamente este in interesul pacientilor, in conditiile in care, in ultimii ani, populatia a fost supusa unei presiuni permanente in directia automedicatiei si promovarii agresive a aspectelor comerciale.

Reprezentantii Colegiului Farmacistilor din Romania sustin ca publicitatea la medicamente, in esenta ei, urmareste doar scopuri comerciale, de aceea sunt binevenite noile reglementari privind interzicerea publicitatii la medicamentele eliberate pe baza de prescriptie medicala, dar si interzicerea publicitatii facute in beneficiul furnizorilor de servicii farmaceutice, scrie Mediafax.

Noile prevederi legale clarifica faptul ca publicitatea directa sau mascata la medicamentele cu prescriptie este cu desavarsire interzisa, iar cea a furnizorilor de medicamente este restrictionata semnificativ.

"In ultimii ani, populatia a fost supusa unei presiuni permanente in directia automedicatiei si promovarii agresive a aspectelor comerciale legate de medicament. Avem aici in vedere, in special, importanta pretului in detrimentul informarii corecte cu privire la aspecte esentiale legate de medicament si efectele sale", a precizat Colegiul Farmacistilor.

Reprezentantii organizatiei profesionale sustin ca in informarea pacientilor despre medicamente trebuie sa primeze siguranta acestora. De aceea, pacientii trebuie incurajati ca, atunci cand au o problema medicala, sa mearga in primul rand la medic, sa se consulte cu farmacistul cu privire la efectele medicamentelor prescrise si a eventualelor posibile efecte adverse ori contraindicatii, si nu sa se bazeze pe "informatii si prezentari care au un rol strict comercial".

"In concluzie, legea care urmeaza a fi promulgata de Presedintele Romaniei este binevenita, fiind in interesul exclusiv al pacientilor, pentru o utilizare judicioasa a medicamentelor si a resurselor din sistemul de sanatate, pentru cresterea calitatii serviciilor profesionale ale medicului si farmacistului, concurenta urmand sa fie bazata,in principal, pe criterii profesionale si nu pe criterii comerciale", mai arata Colegiul Farmacistilor din Romania.

Publicitatea explicita la televizor si la radio pentru medicamente va fi interzisa, fiind permisa in alte medii la medicamente eliberate fara prescriptie medicala, cu aprobarea Agentiei Nationale a Medicamentului, potrivit proiectului de lege votat luni de Senat, in calitate de camera decizionala.

Propunerea legislativa, adoptata in plen cu 100 de voturi "pentru" si sapte voturi "impotriva", a primit raport comun de respingere de la Comisia pentru cultura si Comisa pentru sanatate publica pentru ca initiativa "impune restrictii excesive si nejustificate care incalca dispozitiile constitutionale si, pe de alta parte, contravine unor directive europene".

Proiectul de lege, initiat de senatorul UDMR Alexandru Vegh, stipuleaza ca "pot face obiectul publicitatii destinate publicului larg, pe alta cale decat prin programe de televiziune/radiodifuziune, acele medicamente care prin compozitia si obiectivul lor sunt destinate si concepute pentru a fi utilizate fara interventia unui medic in ceea ce priveste diagnosticul, prescrierea sau urmarirea tratamentului, la nevoie cu recomandarea farmacistului."

De asemena, initiativa legislativa mai prevede interzicerea publicitatii pentru farmacii la televizor sau radio de natura a "induce ideea ca farmacia respectiva reprezinta un model sau etalon pentru celelalte farmacii, precum si publicitatea mascata la farmacii care reprezinta publicitate mascata la medicamente."

Potrivit proiectului de lege, sunt interzise inclusiv comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor si tratamentelor medicale.

"Se interzice plasarea de tigari ori alte produse din tutun sau de produse ale unor operatori economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea ori vanzarea unor astfel de produse, precum si plasarea de produse sau tratamente medicale", se arata in proiectul de act normativ.

Initiativa legislativa a fost adoptata tacit de Camera Deputatilor si are caracter organic. Legea urmeaza sa fie transmita spre promulgare presedintelui Klaus Iohannis.

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) considera ca legea prin care se interzice publicitatea la medicamente in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune reprezinta o limitare nejustificata a accesului la informatie si solicita presedintelui retrimiterea actului normativ in Parlament.

Potrivit UAPR, impactul negativ al acestei propuneri este unul considerabil si pe plan financiar. "Veniturile la bugetul de stat se vor diminua prin reducerea incasarilor din industria de media si comunicare si prin restrangerea activitatii in industria farmaceutica", sustine sursa citata.

Si Consiliul National al Audiovizualului a decis, marti, sa transmita o scrisoare presedintelui Klaus Iohannis prin care sa ii solicite sefului statului sa nu promulge legea prin care este interzisa difuzarea la televiziune si radio a publicitatii pentru medicamente.

CNA a avizat negativ, inca din sedinta din 2 iulie, un proiect de lege care se refera la interzicerea publicitatii pentru medicamente si tratamente medicale la televizune si radio, avizul fiind insa unul consultativ. La momentul respectiv, proiectul se afla in consultare publica la Camera Deputatilor.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri