5 Mai 2016

Scoala romaneasca se hraneste cu mitul olimpicilor. Intre efortul individual al unor copii si esecul sistemului



Expertii demonteaza mitul olimpicilor romani galonati la olimpiadele internationale. Desi loturile olimpice ocupa locuri onorabile in clasamentele pe medalii, statisticile nu sunt relevante, pentru ca nu analizeaza si punctajul cu care au fost obtinute aceste medalii. Rezultatele olimpicilor ascund hibele scolii romanesti, sustin expertii, conform Adevarul.

Elevii romani reusesc sa obtina medalii la Olimpiadele Internationale pe materii, in schimb nu sunt nici pe departe in top. Cel putin asa sustin expertii consultati de „Adevarul“. Loturile olimpice ale Romaniei sunt prezentate an de an ca fiind pe locurile fruntase ale lumii la Olimpiadele Internationale pe materii, in schimb topurile sunt facute in mod subiectiv, prin prisma medaliilor, si nu prin prisma procentajelor si a punctelor obtinute de elevi. „Clasamentele sunt neoficiale, pentru ca nu sunt realizate de organizatori, prin prisma punctajelor obtinute. O medalie de aur nu inseamna si un punctaj maxim obtinut de un elev“, a explicat, „Adevarul“, Silviu Danet, profesor de matematica la Colegiul National „I.L.Caragiale“.

De exemplu, la Olimpiada Internationala de Matematica de anul trecut au luat medalii de aur cei care au reusit sa obtina cel putin 26 de puncte dintr-un total de 42. Singurul elev roman care a luat o medalie de aur a obtinut un punctaj aproape minim, respectiv 27, in timp punctajul maxim a fost obtinut de un elev din Canada, iar pe locul al doilea s-a clasat un elev din China, cu 41 de puncte. In topul neoficial realizat pe tari, Romania a reusit sa ocupe locul 13, cu o medalie de aur, patru de argint si una de bronz. Insa, peste noi au fost tari precum Rusia, Coreea de Sud, Coreea de Nord, Vietnam, Iran.

Citeste articolul integral pe Adevarul.



Citeste si