Imprimeria Nationala a produs anul trecut 1,1 milioane de documente de calatorie, in special pasapoarte, in crestere cu 15% fata de 2014, semn ca romanii au calatorit mai mult in afara Uniunii Europene, in special in interes diplomatic si de serviciu, segment pe care vanzarile au crescut de peste patru ori, la 3,76 milioane lei, potrivit datelor raportului anual al companiei.

In 2014, imprimeria a avut in productie 940.000 de documente de calatorie, incluzand pasapoarte electronice, pasapoarte temporare si permise. Anul trecut, cererea de pasapoarte diplomatice si de serviciu a crescut de peste patru ori, pentru care compania a incasat 3,76 milioane lei, fata de 830.500 lei in 2014. Vanzarile de pasapoarte electronice simple au sporit cu 29,4%, la 141,08 milioane lei, iar restul documentelor de calatorie cu 30%, categorie in care sunt cuprinse, printre altele, permisele de mic trafic si titlurile de calatorie, potrivit News.ro.

Totodata, productia de tutun si alcool a crescut in Romania anul trecut, avand in vedere ca Imprimeria Nationala a tiparit 1,39 miliarde de timbre pentru tutun si banderole pentru alcool, produse pentru care se aplica accize, cu 9% mai multe decat in 2014. Astfel, compania a incasat 139,78 milioane lei pentru timbrele de tutun produse, in crestere cu 6,7%. Cu toate acestea, vanzarile totale s-au redus cu 11,4%, influentate de scaderea productiei de carduri de sanatate cu 85%, in conditiile in care anul trecut au fost tiparite 1,04 milioane de carduri, fata de 7,25 milioane in anul precedent.

Productia si livrarea cardurilor de sanatate pentru intreaga populatie s-a incheiat in 2014, astfel ca anul trecut au fost tiparite carduri doar pentru persoanele nou intrate in sistemul de sanatate si carduri duplicat, in cazul in care au fost pierdute sau nu erau functionale. Cele aproximativ 1 milion de carduri emise anul trecut au costat 9,22 milioane lei, vanzarile fiind mai mici cu 92% fata de 2014, cand valoarea cardurilor produse s-a ridicat la 111,8 milioane lei. Tot in 2014, Imprimeria Nationala a asigurat, intr-o perioada de doua luni, formularele de provenienta si circulatie a meterialului lemnos pentru intreaga tara, impuse printr-o hotarare de Guvern, colaborand cu Departamentul pentru Ape, Paduri si Piscicultura.

Costul perceput de companie pentru tiparirea formularelor s-a ridicat la 6,87 milioane lei, insa in 2015 numarul de formulare s-a incadrat in media anilor anteriori, astfel ca vanzarile pe acest segment s-au redus cu 34%, la 3,98 milioane lei. Per ansamblu, imprimeria a primit anul trecut 5.940 de comenzi, in scadere cu circa 7%. Imprimeria Nationala, infiintata in 1839, produce cartile de identitate (tiparite si electronice), cartile de rezidenta, cele de alegator, formularele pentru aplicarea vizei flotante, colantele pentru vize biometrice sau titlurile de calatorie pentru cetatenii romani si cele provizorii pentru cetatenii din statele UE.

De asemenea, mai are in portofoliu, printre altele, pasapoartele temporare si pasapoartele electronice, permisele de mic trafic de frontiera, timbrele, banderolele si etichetele utilizate la marcarea produselor accizabile, certificatele de trezorerie, bonurile de tezaur, timbrele fiscale si imprimarea de formulare tipizate sau cu regim special. Compania Imprimeria Nationala, controlata integral de statul roman prin Ministerul Finantelor, a realizat anul trecut afaceri de 370,53 milioane lei (83,35 mil. euro), cu 11% mai mici decat cele din 2014, dar cu 22% peste bugetul aprobat la inceputul anului, in timp ce profitul net a urcat cu 60%, la 138,07 milioane lei (31,06 mil. euro), pe fondul taierii de costuri. Veniturile totale s-au redus cu 4%, la 375,05 milioane lei, in timp ce cheltuielile s-au diminuat cu 25%, la 209,47 milioane lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri