Desi era pe punctul de a deveni legenda, Monitorul preturilor se pare ca va aparea in aceasta toamna, cu un an intarziere. Initial gandita sa fie functionala pana la sfarsitul lui 2015, aceasta platforma, unde consumatorii vor putea compara preturile a 64 de subcategorii de produse vandute de retaileri, este acum “in etapa testelor tehnice”. De altfel, in aceeasi faza se afla si la inceputul acestui an, cand Consiliul Concurentei il anunta pentru jumatatea lui 2016.

“Monitorul preturilor este in etapa testelor tehnice si in scurt timp va fi lansata faza pilot, pentru Bucuresti. Ca urmare, accesand aceasta platforma, consumatorii vor putea primi informatii privind preturile unor cosuri de produse alimentare, comercializate in magazinele marilor lanturi comerciale”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedinte Consiliul Concurentei, pentru WALL-STREET.RO.

Pe aceasta platforma online ar urma sa fie afisate preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al populatiei. Prin afisarea acestor preturi, consumatorii vor putea compara si identifica magazinele cu cele mai mici preturi.

Monitorul preturilor va avea scopul de a stimula concurenta intre marii comercianti, ceea ce ar putea sa conduca la o scadere a preturilor produselor. Potrivit lui Chiritoiu, la acest proiect participa aproape toate retelele mari de comercianti.

Site-ul va fi gestionat de Consiliul Concurentei in parteneriat cu agentia de cercetare de piata Nielsen si cu GS1, pe partea tehnica. Lista produselor ale caror preturi vor putea fi comparate pe aceasta platforma a fost definita de Consiliul Concurentei impreuna cu firma Nielsen.

Preturile vor fi transmise de catre retaileri, fiind incarcate automat in cadrul platformei administrate de GS1. Chiritoiu declara, in luna ianuarie 2016, ca acest proiect va aparea chiar daca unii retaileri se opun, pentru ca o astfel de tendinta de transparentizare exista in toata lumea.

Sursa foto: Consiliul Concurentei

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri