Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), unul dintre patronatele transportatorilor rutieri, a anuntat, ca amana protestul pe care intentiona sa il organizeze in 2 noiembrie, dupa ce au avut discutii, luni, cu reprezentantii guvernului, care s-ar fi aratat "deschisi" la gasirea unor solutii la revendicarile patronilor din transportul rutier.

In 24 octombrie, COTAR a anuntat ca va organiza in 2 noiembrie, in fata Guvernului, un miting la care vor participa 6.000 de autovehicule, cerand executivului mai multe modificari ale legislatiei prin ordonante de urgenta, in special in vederea combaterii activitatilor de transport ilegale, conform News.ro

Reprezentantii transportatorilor au avut, insa, discutii cu reprezentantii Executivului, care i-au convins sa renunte la protest. La discutiio au particiopat vicepremierii Costin Borc si Vasile Dincu si seful cancelariei premierului, Paul Gheorghiu.

"In urma primei runde de discutii, s-a luat hotararea ca in sedinta de guvern care va avea loc maine sa se discute cu ministrii Finantelor, Internelor si Transporturilor problemele legate de activitatea neautorizata (piraterie) in transportul rutier, impactul produs asupra bugetului adus prin frauda fiscala facuta de acestia, urmand sa se ia o decizie la nivel de Guvern care in opinia noastra nu poate duce decat la un OUG ", se arata in comunicatul COTAR.

COTAR nu a participat la organizarea mitingului desfasurat in 15 septembrie in fata Guvernului si care a fost generat de scumpirea politelor RCA, la care au participat reprezentantii a patru patronate ale transportatorilor.

Confederatia prezenta, ca argumente pentru protestul din 2 noiembrie, cerinte legislative si de combatere a concurentei neloiale. "Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul Romaniei este direct responsabil. Important de retinut este ca nu cerem subventii, nu cerem mariri de salariu, nu afectam Bugetul Statului Roman cu cerintele noastre, ba din contra, cerem reglementari ale unor legi, prin Ordonanta de Urgenta, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul Romaniei care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport sa fie piratata", se arata in comunicatul patronatului.

Principala tema a protestului era "pirateria" din trasportul rutier. Transportatorii acuza autoritatile de lipsa de implicare in combaterea fenomenului, ceea ce ar fi permis, in ultimii ani, extinderea transportului regulat de persoane fara licenta.

"Astfel de firme care desfasoara activitati ilegale au ajuns sa-si promoveze serviciile si prin reclame si spoturi publicitare: “Peste 40.000 de clienti si mai mult de 2.000.000 Km anual parcursi in siguranta ne recomanda ca cea mai buna si sigura companie de transport”. Lipsesc din aceasta prezentare doua cuvinte cheie, care ar trebui sa preocupe serios autoritatile romane: ilegal si evazionist", sustine COTAR.

Marti, COTAR sustine ca problema s-ar fi putut rezolva din aceasta vara, cand guvernul a aprobat o Ordonanta de Urgenta privind portbagajul taxiurilor. "Atunci COTAR a cerut includerea in OUG a unor reglementari privind eliminarea pirateriei din transportul rutier de persoane, insa Ministerul Transporturilor nu a vrut sa tina cont, cu toate ca propunerea ar fi trebuit sa vina din partea lor, tinand cont de plangerile transportatorilor de persoane", mai arata transportatorii.

O alta nemultumire a confederatiei transportatorilor, care reprezinta si interesele unor firme de taxi, este extinderea puternica a serviciului de ridfe-sharing Uber in Romania, unde ofera servicii in doua orase - Bucuresti si Cluj.

Transportatorii critica puternic Uber, serviciu care ar face concurenta neloiala serviciilor de taximetrie.

"Activitatile gen Uber sunt servicii periculoase pentru populatie, pe care parlamentarii le-au permis, in detrimentul sigurantei cetatenilor. Toti actorii din piata de transport persoane trebuie sa se autorizeze conform legilor in vigoare, in caz contrar sunt „pirati"", se spune in comunicatul patronatului.

COTAR sustine ca activitatea Uber ar fi periculoasa pentru clienti, pentru ca ar presupune riscuri mai mari, servicii "improprii" si lipsa controlului din partea autoritatilor de protectie a consumatorilor, fara a prezenta argumente in acest sens.

In privinta taximetristilor, COTAR solicita "dobandirea dreptului de propietate a licentei de taxi, la cerere, asa cum se intampla in tari civilizate, in toata Uniunea Europeana din care facem parte".

O alta propunere este legata de transportul elevilor.

"COTAR propune transport gratuit pentru toti elevii, iar transportatorii de persoane, prin curse regulate, sa plateasca 5% TVA, deductibil pana la urma", mai arata comunicatul.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri