Ministerul Muncii a anuntat, noi masuri de simplificare in asistenta sociala: solicitantii de ajutoare sociale vor depune un dosar in loc de trei, bursele scolare vor fi eliminate din categoria veniturilor care se iau in calcul la stabilirea drepturilor de beneficii sociale, iar in cazul venitului minim garantat, numarul de documente necesare scade de la 52, la 15-17.

Guvernul a adoptat o Hotarare care introduce noi masuri de simplificare in asistenta sociala, dar si o serie de corectii, anunta Ministerul Muncii. Astfel, pentru obtinerea venitului minim garantat (VMG) si a alocatiei pentru sustinerea familiei (ASF), in situatia in care persoana sau familia intruneste toate conditiile de eligibilitate, inclusiv pentru obtinerea ajutorului pentru incalzirea locuintei, solicitantul va depune un singur dosar, conform News.ro.

Documentele depuse initial pentru unul dintre beneficii se iau in considerare si pentru solicitarea ulterioara a celorlalte masuri de sprijin, precizeaza Ministerul Muncii. Mai exact, daca initial se stabileste dreptul la venit minim garantat si ulterior apare un copil in familie si se solicita alocatia pentru sustinerea familiei, nu va mai fi necesara intocmirea unui nou dosar.

Numarul de documente necesare scade de la 52 de acte ce se obtineau de la 7-9 institutii, la 15-17, diminuandu-se in acest fel si costurile suportate de beneficiar, dar si timpul petrecut pentru obtinerea documentelor doveditoare privind componenta familiei si veniturile acesteia, mai arata reprezentantii Ministerului Muncii. De asemenea, in cazul venitului minim garantat, este eliminata cerinta de a prezenta din trei in trei luni o adeverinta de la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca.

Verificarea situatiei persoanelor apte de munca se va face pe baza listelor si informatiilor furnizate de agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca, respectiv de inspectoratele teritoriale de munca, precizeaza Ministerul Muncii. Noile masuri adoptate de Guvern impun si renuntarea la cerinta depunerii de catre beneficiar, din trei in trei luni, a unei declaratii pe propria raspundere si a documentelor justificative care sa ateste mentinerea conditiilor de acordare.

In cazul drepturilor suspendate, acestea se vor acorda din oficiu in luna urmatoare, daca din verificarile efectuate de inspectorii sociali nu rezulta situatii de modificare sau incetare a acestora, mai arata reprezentantii Ministerului Muncii, care precizeaza ca, in prezent, pentru reluarea platii este necesara depunerea unei noi cereri.

Prin noile reglementari se flexibilizeaza si modul de acordare a alocatiei pentru sustinerea familiei, arata Ministerul Muncii. Astfel, daca intr-o familie cu mai multi copii de varsta scolara, unul dintre acestia nu urmeaza o forma de invatamant sau acumuleaza mai mult de 20 absente nemotivate intr-un semestru, copilul nu va fi luat in calcul la stabilirea cuantumului acordat familiei, astfel incat familia sa poata beneficia in continuare de sprijin financiar pentru a asigura celorlalti copii posibilitatea frecventarii cursurilor scolare.

In prezent, daca unul dintre copii inregistreaza absente scolare, familia pierde dreptul de a mai primi ASF. Potrivit datelor Ministerului Muncii, in perioada 2015/2016 s-a retras ASF-ul pentru 56.773 de copii (20.716 familii) pe baza absentelor si repetentelor, inclusiv in situatia in care un copil a mers zilnic la scoala si nu a avut absente, dar la final de an a ramas repetent.

Printr-o alta reglementare din Hotararea de Guvern adoptata au fost eliminate toate bursele scolare din categoria veniturilor care se iau in calcul la stabilirea drepturilor de ajutor social.

Sursa foto: Shutterstock/jannoon028

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri