Eficienta unui business va fi mereu dependenta de gradul de satisfactie si implicare a angajatilor din firma. Aici, ca manager ai o responsabilitate extrem de importanta ca, dincolo de planurile de activitate, sa intelegi problemele echipei pe care o conduci si sa incerci ca de fiecare data sa vii cu solutii viabile pentru angajatii tai, dar si pentru firma. Modul in care un grup este motivat va tine exclusiv de tine, acest factor influentand si calitatea muncii in firma.

5 solutii avantajoase pentru a motiva eficient un salariat:

1. Avantaje financiare alaturi de salariu
Salariul va reprezenta de fiecare data principala preocupare a angajatilor tai, insa aici ai posibilitatea de a apela la solutii deductibile, care vor veni atat in avantajul angajatilor tai, dar si al firmei. Valoarea tichetelor de masa poate contribui la rotunjirea veniturilor salariatilor in 2018, singura exceptie fiind in sectorul bugetar, unde acest beneficiu a fost eliminat inca din 2015.

2. Reduceri sau gratuitati
Ca firma, poti incheia contracte de colaborare cu alte branduri de retail sau de servicii pentru oferte reduse dedicate angajatilor tai si pachete avantajoase pentru ei. Abonamentele reduse sau chiar gratuite la sala, oportunitatea de a obtine reduceri la restaurant, concerte sau festivaluri si alte pachete de acest fel

3. Schimbari regulate
Un truc important la care managerii pot apela pentru a mentine o motivatie ridicata printre angajati este schimbarea continua. Potrivit unui experiment realizat in 1958 si denumit Efectul Hawthorne, oamenii de stiinta au testat efectele schimbarilor repetate la locul de munca. Acestia au apelat la ajutorul unui grup de muncitori, carora le-au dat mai multe sarcini de rezolvat, pe parcurs schimband regulile si obiectivele. Acestia au observat, noteaza publicatia Entrepreneur, ca odata cu fiecare noutate, mediul de lucru se schimba, iar motivatia angajatilor era mai ridicata. Explicatia gasita pentru acest efect a fost faptul ca fiecare modificare aducea si un grad mai mare de atentie din partea participantilor. E important de retinut in acest caz sa nu confunzi niciodata schimbarile aduse pentru a imbunatati situatia din firma cu haosul.

4. Impartasirea informatiei
Publicatia americana Inc.com scrie ca una dintre cele mai eficiente metode de a creste motivatia printre angajatii tai, dincolo de beneficii extrasalariale, este de a impartasi cu ei informatii complete despre planuri, proiecte, obiective si directia in care firma se indreapta. Angajatii sunt mult mai motivati atunci cand stiu care va fi contributia lor reala intr-un proiect si in ce mod vor reusi sa produca o diferenta. Importanta rolului intr-un business este un factor esential pentru succesul firmei la un nivel micro, pe fiecare angajat in parte.

5. Standarde inalte
Asteapta-te la lucruri mari din partea angajatilor tai si sunt sanse ca ele sa se produca. Acest lucru este recunoscut si sub numele de Efectul Pygmalion, in care cu cat sunt mai mari asteptarile, cu atat si rezultatele vor putea sa fie si mai spectaculoase. Ca lider, trebuie sa le inspiri increderea ca pot realiza lucruri care altfel ar fi imposibil de obtinut.

O motivatie suplimentara ii va ajuta pe angajatii tai sa fie si mai satisfacuti, atat in privinta locul de munca, cat si atunci cand vine vorba despre activitatea zilnica. Trucurile pentru a-i tine mereu “in priza” sunt accesibile oricarui manager preocupat cu adevarat de viitorul afacerii pe care incearca sa o conduca.

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: By George Rudy

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri