Trenul direct Gara de Nord - Aeroportul Otopeni nu va fi gata pana in 2020, cand Romania va gazdui 4 meciuri de la Campionatul European de Fotbal, din cauza ”lipsei de intelegere” a Primariei Otopeni. Astfel, cei care vor merge spre Otopeni, vor lua microbuzele din halta situata la 3 km de Henri Coanda, unde vor fi puse scari rulante si se va construi si o cladire, a declarat, in cadrul unei conferinte, Ion Gavrila, directorul general al CFR SA, citat de Hotnews.ro.

”Ne-am propus ca in 2019 sa modernizam acea halta de langa aeroport, iar de acolo o sa putem sa facem o sosea pentru microbuze si un terminal in aeroport. Am incercat sa facem si varianta a doua, dar 90% ca nu se poate face pana la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primariei Otopeni. Am avut o tentativa de a discuta despre autorizatie, am inteles ca ne trimit la PUZ... Sigur n-o sa reusim, adica am incurca Campionatul, fiindca am ocupa una-doua benzi si ar fi devieri, asa ca am ales aceasta varianta”, a spus Ion Gavrila.

Gavrila a anuntat ca actuala halta Punct Oprire Aeroport va fi modernizata, urmand sa se puna scari rulante, sa existe o copertina si o cladire. ”De acolo, pana la aeroport vom asfalta, probabil pe doua benzi si se face si un terminal in Otopeni”, a mai spus directorul CFR, adaugand ca se vrea sa se ajunga la o cadenta de doua trenuri pe ora, fata de unul pe ora, in prezent.

Varianta de subtraversare a DN1 spre Otopeni este mai dificil de realizat, in contextul in care Planul de Urbanism Zonal (PUZ) ar putea dura un an. ”S-au dus cei dinaintea mea la Primaria Otopeni si nu au gasit intelegere. Adica, nu stiu care a fost neintelegerea, insa ne trimit catre un PUZ, probabil ca asa zice si legea, iar PUZ-ul dureaza cel putin un an”, a explicat Gavrila.

Citeste si:
Firmele care fac lucrarile pentru trenul pana la aeroportul Otopeni
Doua companii romanesti si...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Autorizatia de constructie pentru trenul pana la Otopeni a fost emisa