Dupa o iarna capricioasa, reteaua de drumuri nationale si autostrazi are toate sansele sa ramana asa caci nu exista bani de reparatii, dupa cum sustine chiar ministrul Transporturilor, Lucian Sova. Potrivit acestuia, ar fi nevoie de 4 miliarde de euro insa in bugetul companiei de drumuri sunt doar 800 de milioane de euro, scrie Digi24.

Lucian Sova sustine ca pentru a se astupa doar gropile din Romania pe drumurile nationale ar trebui patru miliarde de euro, dupa o estimare a CESTRIN. Tot acesta declara ca, momentan, Compania de Drumuri nu are aceasta suma.

"In Compania de Drumuri stiu ce se intampla astazi. Pentru intretinere si reparatii au aproape 800 de milioane de lei. Pentru modernizare, infrastructuri, drumuri nationale - nu vorbesc de autostrazi - au un pic peste 500 de milioane de lei, aici fiind si o parte din veniturile proprii pe care le realizeaza din rovinieta. Deci, pe de o parte, exista aceasta cifra, mare, care este pusa in buget pentru cazul ideal, cand proiectele toate ar merge cu viteza corespunzatoare anului bugetat. Pe de alta parte, sumele destinate macar acoperirii gropilor, care produc si ele accidente, aceste sume sunt foarte mici, pentru ca s-a facut un inventar - este o informare statistica: pentru a se astupa doar gropile din Romania pe drumurile nationale ar trebui patru miliarde de euro. CESTRIN are niste instalatii care monitorizeaza starea drumului, parcurg si ei si au in fiecare an situatia cu privire la starea fiecarei portiuni de drum national, iar dupa calculele lor spun ca patru miliarde de euro ar trebui doar ca sa astupe gropi", a spus ministrul, la un post de televiziune.

Sova: Banii necheltuiti la autostrazi sa mearga la reparatii

Acesta a dat asigurari ca la intocmirea bugetului ministerului pe anul viitor sau chiar la rectificarea bugetara va cere alocarea unor sume mai mari pentru reparatia si intretinerea drumurilor nationale.

Citeste si:
Avocatul Poporului cere Guvernului repararea urgenta a drumurilor
Avocatul Poporului cere...

"Pe de alta parte, nu pot sa nu subliniez acest lucru si, sigur, imi propun ca poate pentru bugetul anului urmator, chiar mai mult, si la rectificare, sa sustin ideea de a se aloca mai multi bani pentru reparatie si intretinere, macar sa aducem cat de cat in stare de normalitate infrastructura rutiera pe care o avem. Si mai spun un lucru care s-ar putea sa va trezeasca interesul. Se petrec accidente pe aceste drumuri, sunt gropi multe, sunt poduri care sunt la limita lor de functionare. Trebuie sa privesc cu atentie si la aceste aspecte. Si, foarte important pentru mine, ar trebui - pentru ca si aici am un mare semn de intrebare - daca avem o suma prinsa in bugetul ministerului pentru companie, dedicata platilor pentru lucrarile pe fonduri europene, si nu o consumam, dar avem o suma mai mica, mult mai mica decat nevoile si capacitatea de a consuma aceste sume pentru reparatii, intretinere si modernizari drumuri nationale, niciodata la rectificarea bugetara nu s-a trecut dintr-o parte in alta. Mie imi creeaza un semn de intrebare si probabil ca voi ajunge in septembrie sa trebuiasca sa gasesc si raspunsul: 'De ce, daca niste sume alocate si multe miliarde de lei nu au fost folosite rau, foarte rau, ca nu au fost folosite pentru decontarea lucrarilor, macar un miliard sa il trec in buget dincoace si sa astup gropi, sa repar niste poduri, sa repar... am vazut imagini de pe DN10, cu gaura in pod. Nu se fac nici acestea, pentru ca totusi un pic peste 800 si ceva de milioane de euro pentru reparatii si intretinere la peste 10.000 de kilometri de infrastructura rutiera ... de doua ori mai revoltator pentru utilizatorii de infrastructura. Nici autostrazi si nici macar aceste drumuri, asa cum sunt ele, sa le creasca un pic capacitatea, sa le creasca viteza de exploatare", a mentionat seful de la Transporturi.

Sursa foto: shinobi / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Cele mai mari temeri ale romanilor legate de bugetul familiei