Cardul de Sanatate functioneaza doar accidental de 33 de zile incoace, dar CNAS, institutia responsabila pentru functionarea sistemului, a inceput sa lucreaze la remedierea situatie abia din a 25-a zi de disfunctionalitati. Anuntul a fost facut chiar de Casa de Sanatate printr-un comunicat de presa. Mai mult, sistemul este in continuare declarat indisponibil!

In noaptea de joi spre vineri, CNAS a anuntat, dupa doua saptamani de tacere, ca o echipa mixta formata din specialisti IT din sistemul de sanatate si parteneri "lucreaza pentru a remedia disfunctionalitatile" incepand din data de 25 iulie, adica abia din cea de-a 25-a zi de la izbucnirea crizei.

“In prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediata, urmand ca in zilele urmatoare sa fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel incat sa poata fi evitate in viitor problemele de functionare ale PIAS. Incepand din data de 1 august 2019, echipa mixta monitorizeaza functionarea sistemului si intervine pentru rezolvarea punctuala a problemelor depistate’, se arata in comunicatul instititiei.

Totodata, CNAS anunta ca procedurile de achizitie a mentenantei necesare pentru toate componentele Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) sunt in curs de elaborare, urmand sa fie postate in Sistemul de Achizitii Publice SEAP “in scurt timp”.

Sistemul ramane declarat indisponibil

Pana cand specialistii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situatiile in care furnizorii de servicii medicale se afla in imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate si platite, nu va fi declarata incetarea starii de indisponibilitate si vor ramane in vigoare derogarile la termenele de raportare a serviciilor medicale, se mai arata in comunicat.

“Precizam ca pentru luna iunie 2019 toti furnizorii de servicii medicale aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmand ca in perioada urmatoare sa se efectueze regularizari. Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate in luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuata incepand cu data de 25 august, conform clauzelor contractuale”, precizeaza CNAS.

Joi, 1 august 2019, pana la orele 18:20, in prima zi de raportare a serviciilor medicale efectuate pe luna iulie, la nivel national au fost incarcate online in sistem 10.111 raportari, fata de 2.483 raportari incarcate pe toata perioada lunii iulie 2019.

In plus, in data de 31 iulie, actuala conducere a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate a avut o intalnire cu reprezentanti ai Societatii Nationale de Medicina Familiei, cu care a discutat o serie de masuri care ar putea contribui la reducerea birocratiei in cabinetele de medicina primara si la cresterea timpului acordat consultatiei pacientului in cadrul vizitei la medicul de familie. De asemenea, Presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, va avea intalniri si cu alte organizatii profesionale din domeniul sanatatii, pentru identificarea unor solutii care pot contribui la cresterea calitatii actului medical.
In data de 1 august, conducerea CNAS a avut o intalnire cu presedintii - directori generali ai caselor judetene de asigurari de sanatate, in care s-a analizat modul de functionare a sistemului informatic la nivel judetean, de la demararea lucrarilor de remediere, situatia incheierii actelor aditionale la contractele cu furnizorii de servicii medicale pana la finalul anului, precum si masurile necesare pentru derularea in conditii optime a activitatii caselor judetene, mai anunta Casa.

“Ne cerem scuze pacientilor si furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create de disfunctionalitatile PIAS”, se incheie comunicatul de presa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri