Autoritatea Electorala Permanenta (AEP) a informat marti ca numarul cetatenilor romani care s-au inregistrat online pe portalul www.votstrainatate.ro ca alegatori in strainatate, pana la data de 19 august, a depasit 20.000, peste 10.000 dintre acestia accesand ca optiune votul prin corespondenta.

Cetatenii romani care au domiciliul sau resedinta in strainatate mai au la dispozitie 22 de zile pentru a se inregistra pe portalul www.votstrainatate.ro.

Presedintele AEP, Constantin-Florin Mituletu-Buica, le recomanda romanilor din strainatate sa opteze "cu incredere" pentru votul prin corespondenta, "ca modalitate sigura si comoda de vot la distanta, fara cozi, fara deplasari si fara costuri", se arata intr-un comunicat de presa transmis de AEP.

Cei patru pasi care trebuie urmati pentru exercitarea votului prin corespondenta sunt:

- completarea formularului online de pe portalul www.votstrainatate.ro cu optiunea pentru votul prin corespondenta. La acest formular trebuie anexata copia scanata sau fotografia actului de identitate si copia documentului care dovedeste dreptul de sedere, eliberat de autoritatile straine (vezi Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 500/2016);

- dupa primirea documentelor, Posta Romana transmite alegatorului urmatoarele documente necesare exercitarii votului prin corespondenta: doua plicuri exterioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; doua plicuri interioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; doua autocolante cu mentiunea "VOTAT", marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; doua certificate de alegator, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; doua buletine de vot prin corespondenta, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; instructiuni privind exercitarea dreptului de vot; doua autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenta din tara;

- in momentul votarii, pe buletinul de vot se lipeste autocolantul cu mentiunea "VOTAT" pe patrulaterul cu candidatul preferat. Buletinul de vot astfel marcat se introduce in plicul interior, care nu are niciun semn distinctiv, apoi acesta se sigileaza. Se completeaza certificatul de alegator, mentionand data si semnand olograf, se introduce plicul interior si certificatul de alegator in plicul exterior, care se sigileaza. In cazul celui de-al doilea tur de scrutin pentru presedintele Romaniei, inainte de a aplica timbrul autocolant pe patrulaterul ce contine candidatul pentru care opteaza, alegatorul trebuie sa se asigure ca acesta participa la cel de-al doilea tur de scrutin;

- in ceea ce priveste expedierea plicului sigilat care contine votul sau, alegatorul cu domiciliul sau resedinta in strainatate are trei variante: il trimite in tara, depunand plicul la orice oficiu postal ori in orice cutie postala a statului-gazda; il depune la orice operator de curierat sau il poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din statul-gazda, dupa caz, pe cheltuiala sa; il poate depune personal la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din tara-gazda dupa caz.

Inregistrarea pe portalul www.votstrainatate.ro se poate face doar in nume propriu. Orice actiune de utilizare a datelor de identitate in vederea inregistrarii online in numele altei persoane este ilegala, subliniaza AEP.

Intrebari si sesizari legate de procedura de preinregistrare si inscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro.

Sursa foto: I'm friday / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri