Elevii nu pot deconta integral abonamentele de transport local intrucat nu exista fondurile necesare. In perioada 2017 - 2018, aproximativ 80% dintre acestia au primit mai putin de jumatate din banii achitati pe un abonament, a afirmat, miercuri, Andreea Paun, vicepresedinte Consiliul National al Elevilor.

"Ce se intampla la momentul actual este faptul ca avem un cadru legislativ si niste norme legislative care nu se potrivesc cu realitatea. Si atunci este clar ca ceea ce nu se potriveste cu realitatea nu putem aplica in ceea ce priveste decontarea navetei pentru elevi. Fenomenul care se produce acum, pe care noi il analizam deja de ceva timp, este acela ca elevii nu isi pot deconta integral naveta la unitatea de invatamant, unde ei invata pana la urma. Ei nu isi pot deconta integral intrucat nu exista fondurile necesare. De ce nu exista fondurile necesare? Pentru ca acest calup de legi si reglementari nu se potriveste la contextul actual. Si atunci, ceea ce se intampla este ca 80% dintre elevii pe care noi i-am consultat in perioada 2017 - 2018 primesc inapoi mai putin de jumatate din banii pe care ii achita pe un abonament la unitatea de invatamant. Se produce un fenomen clar: elevii nu isi mai permit sa mearga la scoala", a spus Andreea Paun, potrivit Agerpres.ro.

Ea a precizat ca din 2013 si pana in 2016 aproximativ 30.000 de elevi au abandonat scoala pentru ca nu si-au mai permis sa plateasca transportul local.

De asemenea, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat ca in prezent elevii nu beneficiaza de transport judetean gratuit pentru ca nu mai exista norme de aplicare la o Hotarare de Guvern prin care se oferea o reducere de 50% la tarifele pentru transport local.

"In acest moment elevii, daca azi ar incepe anul scolar, ar fi 1 octombrie, conform legislatiei actuale nu beneficiaza de nimic. Solutiile propuse sunt doua. Aceasta categorie sociala, elevii, intra pe aceeasi modalitate de acordare a subventiei de care beneficiaza si pensionarii, veteranii sau persoanele cu dizabilitati, si anume se creeaza un buget pentru elevi la nivelul Ministerului Transporturilor, care e ordonator principal de credite in privinta pensionarilor si asa mai departe, se stabileste cat anume din valoarea abonamentelor li se deconteaza, integral sau partial, ei nu platesc abonamentul si ulterior transportatorul deconteaza banii prin deconturi cu Ministerul Transporturilor. Exact cum se procedeaza la pensionari. Varianta B: plateste integral si isi recupereaza banii prin unitatile de invatamant", a explicat Hagiu.

El a mai afirmat pe pagina de internet a Guvernului exista un proiect de act normativ pentru prelungirea vechilor norme, dar ca nu sunt de acord cu mentinerea plafonarii costurilor operationale pentru transportatori la 1,7 de lei pentru un kilometri si ca un pret care sa acopere costurile operationale si o marja de profit ar fi de aproximativ 5 lei pentru un km.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri