Ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Lucian Bode, promite ca se vor da in trafic toate tronsoanele de autostrada finalizate si receptionate, asa cum scrie in contract, noteaza Agerpres.

Intrebat marti de jurnalisti, la venirea in minister, cati kilometri de autostrada vor fi dati in trafic pana la finalizarea mandatului sau, Bode a raspuns: "Nu o sa ma vedeti pe mine sa fac afirmatii cum a facut doamna Plumb, sa spui la inceputul anului 2019 ca vei da in trafic 180 de km de autostrada si tu sa ai santiere deschise pe 118 km de autostrada".

"Nu o sa spun nici ce a spus domnul Cuc sau domnul Sova (Lucian Sova, fost ministru al Transporturilor - n. r.), ca nu promit niciun km de autostrada. Eu va promit ca vom da in trafic toate tronsoanele de autostrada finalizate si receptionate, asa cum scrie in contract. Pana la final de an va trebui sa luam o decizie foarte clara pe Lugoj-Deva, lotul 3. Acolo se face o expertiza. S-a finalizat expertiza pe partea de drum, se continua expertiza pe partea de poduri, este in executie un contract incheiat, inteleg, si in derulare ca in 14 zile sa vina cu remedierea la podul peste Mures. Atunci o sa va spun exact ce se intampla cu Lugoj-Deva lotul 3, cei 21 de km. (...) In acest an au fost dati in trafic 22 de kilometri de autostrada Lugoj-Deva lotul 4. De ce atat de putini? Va rog sa il intrebati pe domnul Cuc. Eu o sa va raspund in momentul in care preiau cu puteri depline ministerul. O sa iau fiecare obiectiv de autostrada sa vad exact pe fiecare lot cum stam cu stadiul fizic, cu stadiul financiar, sa vad daca au fost platiti subcontractorii, pentru ca si asta am inteles ca a fost o problema...", a afirmat Lucian Bode.

Potrivit acestuia, in cursul diminetii a discutat aproape trei ore cu fostul ministrul al Transporturilor, Razvan Cuc, pe tema procedurii de predare-primire si cu directorii interimari ai companiilor TAROM, CFR Marfa si CNAIR, care se confrunta cu o serie de probleme.

"Am avut astazi o discutie cu domnul ministru Razvan Cuc pe procedura de predare-primire. Asa cum stiti din sedinta informala de Guvern, am decis ca incepand de astazi fiecare ministru sa vina sa discute in minister cu ministrul care preda, cu principalele directii din minister, pentru a pregati procesul de predare-primire. Astazi, am avut aproape trei ore de discutii cu domnul Cuc, cu secretarul general, cu directorul TAROM, cu directorul CFR Marfa, cu directorul CNAIR, pentru ca sunt cateva chestiuni urgente care necesita decizii urgente din partea noastra, din partea Guvernului Orban. Avem un prim draft pe care l-am discutat, draft de dosar de predare-primire. Aceste documente le vom analiza, eu cu echipa mea, iar imediat dupa ce Guvernul va adopta OUG de restructurare a Guvernului, cel mai probabil astazi, vom veni la minister pentru semnarea acestui draft. Ne punem de acord, cele doua echipe lucreaza, se pun de acord. Va dau un exemplu, am cerut sa introducem obligatoriu in procesul de predare-primire o nota in care sa spunem ca aceste chestiuni sunt valabile sub rezerva efectuarii unui audit. Va fi un audit intern cu toate directiile pe care le avem in minister si, bineinteles, vom contracta un audit extern, asa cum am spus", a explicat Bode.

Noul ministru a precizat ca miercuri va avea loc procedura de preluare a portofoliului.

"Maine (miercuri - n. r.), in momentul predarii si preluarii ministerului, o sa va stau la dispozitie pe fiecare dosar in parte cu raspunsuri la intrebarile dumneavoastra. Nu intamplator am chemat la discutii TAROM, CNAIR si CFR Marfa, fiind trei companii importante din portofoliul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si am discutat despre problemele lor si mai ales despre ce solutii se intrevad pentru a fi luate urgent in cele trei cazuri. Eu de aici o sa merg la Ministerul Comunicatiilor pentru aceeasi procedura cu domnul ministru Petrescu. Voi prelua si de acolo un biblioraft de probleme", a spus el.

Intrebat daca va continua restructurarea companiilor din subordinea ministerului, inceputa de fostul ministru, Bode a sustinut ca nu "a intrat in detaliile restructurarii facute de fostele guverne", insa nu ar vrea sa apeleze la o restructurare "model TAROM 2017".

"Nu am intrat in detaliile restructurarii facute de fostele guverne. Nu as vrea sa apelez la o restructurare model TAROM 2017. In 2017, daca va aduceti aminte, TAROM a inceput un proces de restructurare. Erau 1.874 de angajati, iar in urma procesului de restructurare, in martie 2018, erau 1.900 de angajati. Nu astfel de restructurari. Un obiectiv important in mandatul nostru este legat de acest proces de restructurare si eficientizare a companiilor de stat", a aratat acesta.

In ceea ce priveste CNAIR, CFR SA si CFR Calatori, noul sef de la Transporturi a precizat ca se va face o evaluare a activitatii managerilor acestor companii, adaugand ca sustine decizia Guvernului Orban, aceea de a aduce in functii manageri profesionisti, printr-un proces de selectie pe OUG 109.

Referitor la materialul rulant nou, Bode a amintit ca sunt disponibili bani europeni, respectiv 252 milioane de euro, pentru achizitia de noi garnituri care sa circule pe calea ferata.

"Avem disponibili 252 de milioane de euro bani europeni. S-a demarat procesul de achizitie pe cele 40 de rame. Exista o contestatie. Noi ne-am propus in acest mandat scurt, in aceasta guvernare, sa semnam contractul pentru achizitia celor 40 de rame noi. Vorbim de aproximativ 200 de milioane de euro valoare contract. Prima rama, asa cum arata conditiile din contract, trebuie sa fie livrata in 18 luni de la semnarea contractului si restul in 36 de luni", a mai spus Lucian Bode.

Sursa foto: GRIGORE POPESCU / AGERPRES FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri