In imaginea de mai jos poate fi vazut creierul unui prescolar caruia un ingrijitor adesea ii citeste. Zonele rosii ale scan-ului arata o crestere a organizarii substantei albe in zonele creierului responsabile de limbajul copilului – adica cele care il vor ajuta sa invete si sa isi insuseasca mai rapid informatii in timpul scolii.
In imaginea de mai jos poate fi vazut creierul unui prescolar care in general petrece doua ore pe zi jucandu-se in fata unui monitor. Partea albastra din imagine arata arata o subdezvoltare masiva si o dezorganizare a substantei albe in aceleasi zone ale creierului care il vor ajuta sa investe in timpul scolii.
Ambele imagini sunt dintr-o serie de studii recente realizate de Cincinnati Children's Hospital, citate de CNN.
Acestea sunt primele studii care ofera dovezi neurobiologice cu privire la beneficiile cititului si dezavantajele petrecerii timpului in fata monitoarelor de catre prescolari.
Citeste si:
“Este important deoarece creierul se dezvolta cel mai rapid in primii cinci ani de viata”, a declarat John Hutton, principalul autor al studiilor. “Copii care au mai multe experiente ce le stimuleaza organizarea creierului vor avea un avantaj urias atunci cand ajung pe bancile scolilor, fiind din ce in ce mai greu pentru acestia sa recupereze timpul pierdut ulterior”, a mai adaugat doctorul.
Substanta gri a creierului contine majoritatea celulelor care “spun” corpului ce are de facut. Substanta alba reprezinta fibre, in general distribuite in ramificatii organizate, care formeaza conexiuni intre celulele creierului si restul sistemului nervos. Cresterea substantei gri si a nivelului de organizare a acesteia reprezinta un element esential pentru imbunatatirea functiei creierului de a comunica cu alte parti, crescand functionalitatea si abilitatea de insusire a informatiilor.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: