Primarul general, Gabriela Firea, a afirmat joi că poluarea din Capitală nu a apărut în 2016, dar şi că în timpul administraţiei sale a fost elaborat Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) şi au fost implementate o serie de măsuri în acest sens.

Conform unui comunicat PMB, precizările vin după ce Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a condamnat România pentru că nu a luat măsuri pentru a combate poluarea din Bucureşti.

Primăria a menţionat că perioada pentru care Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a condamnat România "a fost generată de nerespectarea condiţiilor de calitate a aerului impuse de legislaţia europeană într-o perioadă anterioară actualului mandat", respectiv intervalul 2007-2014, când primari generali au fost Adriean Videanu şi Sorin Oprescu.

"Poluarea din Capitală nu a apărut în anul 2016, este un subiect ignorat de toate autorităţile timp de peste 20 de ani! Conştienţi de gravitatea acestei probleme, ne-am concentrat eforturile pentru implementarea unor măsuri eficiente de reducere a poluării în Capitala României. Astfel, pentru prima dată în Bucureşti, specialiştii Primăriei Capitalei au elaborat Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) - primul document strategic care cuprinde soluţii reale pentru combaterea poluării în Capitală", a spus Gabriela Firea.

Ea a adăugat că Primăria Capitalei, "spre deosebire de Guvernul României, a luat măsuri concrete, care deja dau rezultate" în ceea ce priveşte traficul rutier şi poluarea în Capitală. Totodată, Firea a cerut ministerelor Mediului, Transporturilor sau Energiei "să detalieze punct cu punct" ce au făcut pentru combaterea poluării în Capitală.

"Aplicarea principiului european 'poluatorul plăteşte' pentru vehiculele poluante, prin instituţiile de resort (Ministerul Mediului) - nu s-a făcut nimic în acest sens! Urgentarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei şi demararea, în regim de urgenţă, a lucrărilor la noua centură a Bucureştiului, care va face legătura între A1 şi A2 - (Ministerul Transporturilor) - nu s-a făcut nimic în acest sens! Finalizarea lucrărilor la Magistrala M5 (Drumul Taberei) şi demararea lucrărilor la Magistrala M6 - Gara de Nord - Otopeni - (Ministerul Transporturilor)", a mai spus primarul general.

Ea a reproşat Ministerului Energiei că nu a făcut nimic pentru "modernizarea în regim de urgenţă a 3 din cele 4 CET-uri care, din cauza lipsei investiţiilor, reprezintă un factor major de poluare". În ce priveşte gestionarea eficientă a depozitelor de deşeuri, primarul general a declarat că acestea "funcţionează în baza Autorizaţiei Integrate de mediu emisă de autorităţile centrale" aflate în subordinea Ministerului Mediului.

Firea a arătat că programele de salubrizare, inclusiv spălarea arterelor din toate cele şase sectoare, sunt stabilite de primăriile de sector şi puse în aplicare de operatorul de salubritate care acţionează pe raza sectorului respectiv.

"Pentru prima dată în ultimele decenii am alocat milioane de euro pentru modernizarea mijloacelor de transport în comun: autobuze noi, Euro 6, achiziţionăm autobuze hibrid, autobuze electrice şi tramvaie noi! Mii de elevi beneficiază gratuit de autobuze şcolare care degajează astfel traficul rutier din cele mai aglomerate zone ale Capitalei! Au fost realizate culoare unice pentru transportul în comun, pentru liniile de tramvai cu utilizare intensă, semaforizarea inteligentă a intersecţiilor - care contribuie la fluidizarea traficului şi implicit la reducerea poluării precum şi încurajarea mijloacelor de transport alternativ atât prin realizarea de piste de biciclete, cât şi prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru achiziţionarea de biciclete", a menţionat Gabriela Firea.

Ea a susţinut că Primăria a reuşit eliminarea a peste 4.000 de rable din traficul bucureştean, prin acordarea a 5.000 de eco-vouchere în valoare de câte 9.000 de lei celor care şi-au casat maşinile vechi.

"De asemenea, edilul şef a mai amintit că sunt în derulare lucrări pentru investiţiile privind infrastructura rutieră, cum ar fi Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel, Penetraţia Prelungirea Ghencea - Domneşti, Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu sau supralărgirea Şos. Fabrica de Glucoză, iar Primăria Municipiului Bucureşti lucrează la proiectul terminalul intermodal amplasat la intersecţia Şos. Pantelimon şi Şos. Vergului (parcaj suprateran de 420 de locuri). Anul trecut a fost elaborat proiectul tehnic şi a fost dat ordinul de începere a lucrărilor", se mai arată în comunicatul PMB.

Gabriela Firea a mai precizat că în perioada 2017-2019, inspectorii Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti au întreprins 1.527 acţiuni de control la şantiere, controale în urma cărora au fost aplicate 904 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de aproximativ 400.000 de euro, pentru nerespectarea prevederilor actelor normative (neconformităţile constatate fiind lipsa implementării măsurilor necesare evitării producerii şi răspândirii prafului).

În acest an, au fost verificate peste 237 de şantiere şi au fost aplicate amenzi de peste 76.000 euro, se mai arată în comunicat.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri