De Ziua Națională a Alimentației și a Combaterii Risipei Alimentare, LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, atrage atenția asupra fenomenului risipei alimentare, cu impact pe termen lung asupra societății. Potrivit datelor extrase din ghidul LifeBox pentru alegerea optimă a meniului, 3 din 4 respondenți la întrebarea: „Ce faci cu mâncarea care îți rămâne în frigider, neconsumată?” au menționat că o aruncă, un obicei de consum tot mai întâlnit în special în mediile urbane, în timp ce un sfert dintre aceștia spun că au grijă să o consume integral sau să o doneze.

Conform unui raport al Comisiei Europene, citat în „Ghidul de consum și păstrare a alimentelor”, realizat de echipa Food Waste Combat în 2020, românii cheltuie între 30% și 40% din venituri pe alimente, comparativ cu media de circa 10% în Uniunea Europeană. Tot datele din ghidul Food Waste Combat arată că între 33% și 50% din mâncarea pe care o cumpărăm ajunge să fie aruncată. De asemenea, până la 50% din totalul risipei alimentară este produs de consumatorii individuali din orașe, potrivit aceleiași surse.

Vezi și: Un român aruncă 130 kg de mâncare la gunoi într-un an. Guvernul vrea înjumătățirea cifrei

Potrivit estimărilor companiei, raportat la media națională privind risipa alimentară individuală, prin conceptul LifeBox s-au salvat în acest an, în perioada ianuarie-septembrie, peste 55 de tone de alimente.

Conform reprezentanților companiei, conceptul de abonament cu o medie de comandă de 7 zile în avans, dar care se poate extinde până la trei luni per comandă, le oferă posibilitatea de a gestiona mult mai bine stocurile de alimente, astfel încât să se aprovizioneze cu produsele și cantitățile necesare preparării meniurilor care ajung zilnic la clienții LifeBox.

„Înțelegem aportul unui ingredient ca întreg în procesul de preparare. De exemplu, în cazul legumelor și a unor fructe, coaja prezintă proprietăți nutritive sporite și aduc un aport de vitamine, chiar și proteină. De cele mai multe ori aceste părți folosite sunt pentru prepararea supelor, care ulterior se folosesc ca bază la gătirea altor preparate: bulgur, orez, hrișcă și astfel evităm folosirea potențatorilor de aromă, care sunt total excluși din meniurile noastre”, au declarat cofondatorii LifeBox.

LifeBox oferă meniuri personalizate în funcție de stilul de viață al fiecărui utilizator și calibrate corect din punct de vedere kilocaloric. Echipa LifeBox are la bază 3 membri fondatori și doi specialiști în bucătărie și nutriție. În bucătăria LifeBox sunt preparate în fiecare zi 5 tipuri de meniuri, ce pot fi comandate zilnic sau în avans pe o perioadă de până la 3 luni în București & Ilfov, Cluj & Florești și Oradea.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri