Organizația Salvați Copiii lansează inițiativa de conștientizare „Creștem o generație fără frică”, prin care dorește să ofere informare și susținere părinților privind pericolele pe care copiii le pot întâlni în mediul online, în contextul în care aproape jumătate dintre aceștia (42,4%) spun că au întâmpinat probleme în cadrul navigării pe internet. Inițiativa este susținută de Dana Rogoz, Ela Crăciun, Ioana Chicet-Macoveiciuc (Prințesa Urbană) și Cristian China-Birta.

Conform studiului „Impactul crizei COVID-19 și al carantinei asupra copiilor din România”, realizat de Organizația Salvați Copiii, 3 din 10 copii spun că au petrecut zilnic mai mult de 6 ore pe internet în perioada pandemiei, în timp ce cele mai des întâlnite riscuri online au fost dependența de internet (54,1%), știrile false (39,5%) și cyberbullying-ul (25,8%).

De când am început să postez video-uri pe YouTube, acum trei ani, toți colegii mei au început să râdă de mine și online și în clasă. De atunci am ajuns să mă lupt cu depresia, probleme de încredere și anxietate. Vreau să îmi recapăt încrederea, să scap de depresie și să fac ce îmi plăcea foarte mult.

Marius, Adolescent, 14 ani

Pentru a îi ajuta pe copii să depășească aceste obstacole și pentru a veni în sprijinul lor, precum și cel al părinților, Organizația Salvați Copiii lansează campania „Creștem o generație fără frică”. Obiectivul campaniei este acela de a aduce în atenția părinților principalele riscuri din mediul online care îi vizează pe copii, de a le oferi sfaturi practice și resurse care să îi ghideze, dar și de a le arăta că nu trebuie să se descurce singuri. Chiar și cei mai conectați la mediul online dintre părinți au la rândul lor temeri și incertitudini, se găsesc uneori în situații pe care nu știu cum să le gestioneze și apelează la sfaturile specialiștilor.

Oricât am fi de conectați, oricât de multe informații am avea despre lumea digitală, vom fi la un moment dat puși în situația de a nu ști cum să îi sprijinim pe copiii noștri când vine vorba de utilizarea internetului. Ne dorim ca prin campania „Creștem o generație fără frică”, să îi îndemnăm pe părinți să se informeze corect, direct de la experți, fără teama că ar putea greși sau că nu sunt suficient de pregătiți să abordeze aceste teme cu copiii lor.

Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv Salvați Copiii România

Adresăm tuturor părinților invitația de a accesa platforma www.farafrica.ro, unde vor descoperi sfaturi utile, resurse, mesajele transmise de susținătorii campaniei, precum și modalitățile prin care pot contacta psihologii și specialiștii liniei de consiliere ctrl_AJUTOR.

Campania „Creștem o generație fără frică”este derulată în cadrul programului european Ora de Net și vine ca o continuare firească a campaniei „O lume fără frică”, demers susținut de Alina Eremia, Irina Rimes, Mimi, Deliric și Alex Dărăgiu, ce a avut ca scop susținerea copiilor care au experimentat situații de cyberbullying.

De 30 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. În trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. În cei 30 de ani de activitate, peste 2.200.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Sursa foto: Salvați Copiii România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri