Gospodăriile din Uniunea Europeană alocă, în medie, 1,6% din cheltuielile totale de consum pentru băuturi alcoolice, statele membre unde această pondere este peste medie fiind Letonia (4,8%), Estonia (4,7%), Lituania (3,7%), Cehia şi Polonia (3,4%), Croaţia, Ungaria şi Finlanda (2,9%) precum şi România (2,6%), arată datele publicate joi de Eurostat.

În schimb, gospodăriile din Grecia şi Italia alocă mai puţin de 1% din cheltuielile totale de consum pentru băuturi alcoolice, conform Agerpres.ro.

În total, în 2019 gospodăriile din UE au cheltuit 117 miliarde de euro (echivalentul a 0,8% din Produsul Intern Brut al UE) pentru băuturi alcoolice. Eurostat subliniază că această cifră nu include băuturile alcoolice plătite în restaurante şi hoteluri.

În ultimul deceniu, 2019 comparativ cu 2009, ponderea ocupată de cheltuielile pentru băuturi alcoolice în cheltuielile totale ale gospodăriilor a scăzut în 13 state membre. Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Lituania (de la 5,5% din cheltuielile totale ale gospodăriilor în 2009 până la 3,7% în 2009, adică o scădere de 1,8 puncte procentuale, urmată de Letonia (scădere de 1,5 puncte procentuale), Bulgaria (scădere de 1,3 puncte procentuale) şi Estonia (scădere de 1,1 puncte procentuale).

În contrast, cheltuielile pentru băuturi alcoolice ale gospodăriilor au crescut în şapte state membre, cel mai mare avans fiind înregistrat în România, de la 2,1% din cheltuielile totale ale gospodăriilor în 2009 până la 2,6% în 2019, adică o creştere de 0,5 puncte procentuale.

În alte şase state membre, Danemarca, Germania, Franţa, Italia, Olanda şi Slovenia, ponderea cheltuielilor pentru băuturi alcoolice în cheltuielile totale ale gospodăriilor a rămas stabilă.

Sursa foto: Axel Bueckert / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri